۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85485518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس علمای اهل سنت عراق: ایران حامی حقیقی مسائل امت اسلامی باقی خواهد ماند

تهران- ایرنا- رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان حمایت‌های زیادی از فلسطین در محافل بین‌المللی به عمل آوردند، تاکید کرد که پس از این نیز این رویکرد حمایتی تداوم خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در مصاحبه با شبکه المیادین گفت که میلیون‌ها نفری که امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهوری ایران شرکت داشتند، داوطلبانه آمده بودند و دنیا باید این را بفهمد.

وی با بیان اینکه ایران همواره حامی واقعی مسائل امت اسلام باقی خواهد ماند، ادامه داد: ما عراقی‌ها دیدیم که ایران چگونه با تمام توان در کنار ما ایستاد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

تاکنون شمار زیادی از مقامات کشورهای مختلف سراسر جهان با ارسال پیام هایی، مراتب تسلیت خود و کشورهایشان را به مناسبت این ضایعه بزرگ برای ملت و دولت ایران اعلام کرده اند. همچنین شماری از کشورها مانند سوریه، عراق، هند، پاکستان و ... به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha