۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85485459
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قطر: تعطیلی گذرگاه رفح، فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) بر لزوم ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه تأکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه «الخلیج آنلاین»، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت که این کشور به ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه پایبند است.

الانصاری با اشاره به اینکه یک هواپیمای قطری حامل ۴۰ تُن کمک‌های انساندوستانه وارد فرودگاه «العریش» شده است، خواستار اقدام جامعه جهانی برای حمایت از کاروان‌های کمک‌رسانی به نوار غزه شد.

وی در خصوص مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه نیز گفت: رخوت به وجود آمده در میانجی‌گری، ما را از تداوم تماس با طرف‌های مربوطه بازنمی‌دارد. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که به مسئولیت خود برای مقابله با همه جنایت‌ها در غزه، عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با اشاره به اینکه تعطیلی گذرگاه رفح، اوضاع نوار غزه را بحرانی‌تر می‌کند، بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در رفح و نوار غزه تأکید کرد و گفت: این تجاوزات همین الان باید متوقف شود نه در روزهای آینده.

وی درباره وضعیت کرانه باختری نیز تصریح کرد: نقض آشکار قانون بین‌المللی در کرانه باختری را شاهد هستیم و خواهان توقف این تجاوزات هستیم. موضع ما در خصوص ضرورت توقف تجاوزات اسرائیل علیه حقوق فلسطینیان در کرانه باختری تغییر نکرده است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

در شرایطی که ارتش اشغالگر در غزه زمین گیر شده است، تندروهای کابینه نتانیاهو، نه تنها خواهان گسترش جنگ در غزه بلکه خواهان گسترش جنگ به جنوب لبنان نیز هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha