۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85485429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گناباد رتبه نخست تولید پیله کرم ابریشم خراسان رضوی را کسب کرد

گناباد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: این شهرستان رتبه نخست توزیع تخم نوغان و تولید «پیله تر» کرم ابریشم استان خراسان رضوی را در سال زراعی جاری به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل قربانی روز سه‌شنبه در بازدید از واحدهای کرم ابریشم گناباد افزود: ۴۵۲ جعبه تخم نوغان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بین کشاورزان شهرستان گناباد توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان توزیع تخم نوغان در گناباد افزون بر ۱۸ تن پیله تر کرم ابریشم، سال زراعی جاری در شهرستان گناباد تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: با هدف تشویق کشاورزان برای فعالیت در صنعت نوغان داری و پرورش کرم ابریشم در این شهرستان، یک هزار و ۵۳۰ نهال توت رایگان در این مدت بین آنان توزیع شد.

وی برگزاری دوره آموزشی و مهارتی پرورش کرم ابریشم را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد برشمرد.

قربانی افزود: نوغان داری به واسطه آنکه نوعی صنعت تکمیلی بخش کشاورزی به شمار می رود، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تامین درآمد خانوارهای روستایی و کشاورزان دارد.

نوغان داری به صنعت پرورش کرم ابریشم اطلاق می‌شود.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

این شهرستان متشکل از ۲ بخش "مرکزی و کاخک" است و چهار شهر "گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک" و ۱۰۶ روستا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha