ارتفاع امواج در خلیج‌فارس از ۲ متر عبور می‌کند

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی در پی احتمال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس، هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی در پی احتمال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس از روز پنجشنبه (سوم خرداد) تا روز شنبه (پنجم خرداد) هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای از ۲۴ تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

این افزایش وزش باد و مواج شدن دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر، هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

در پی این واقعه، احتمال غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

در نتیجه به اقداماتی همچون منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha