۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85485305
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جلالی: سیاست‌خارجی ایران باثبات است

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85485305
جلالی: سیاست‌خارجی ایران باثبات است

مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در پاسخ به پرسشی درباره دیپلماسی کشورمان پس از سانحه هوایی گفت:‌ سیاست خارجی ایران با ثبات است و می‌توانم بگویم که در آینده، هیچ تغییر عمده‌ای در رویکردها وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده با ولادیمیر سولوویف مجری رادیو و تلویزیون در روسیه افزود: بر اساس قانون اساسی ایران، سیاست خارجی کشور زیر نظر مقام معظم رهبری و ولی فقیه اداره می‌شود و وزارت امور خارجه و دولت در اصل کارگزاران سیاست خارجی هستند.

جلالی: سیاست‌خارجی ایران باثبات است

تحقیقات درباره سانحه هوایی تکمیل خواهد شد
سفیر ایران در مسکو در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت:‌ تحقیقات درباره سانحه هوایی که منجر به شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنها شد، ادامه دارد و این تحقیقات به منظور دستیابی به نتیجه مورد نظر،‌ تکمیل خواهد شد.
جلالی گفت: بدون شک، بررسی ابعاد این حادثه از سوی مراجع تخصصی ذیربط انجام می‌شود و نتایج تحقیقات طبعا به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی در عین حال گفت: بنا بر شواهد اولیه،‌ سانحه هوایی به علت بدی آب و هوا رخ داده است، درعین حال، باید صبور باشیم تا این موضوع از سوی مراجع تخصصی بررسی و نتیجه کار از سوی آنها اعلام شود.
در ادامه این گفت و گوی زنده،‌از جلالی سوال شد که آیا مقامات اوکراینی بابت واقعه تلخ سانحه هوایی به ایران تسلیت گفته‌اند، گفت: من چیزی در این باره نشنیده‌ام.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

پیش از این، رئیس‌جمهوری، رؤسای دومای دولتی (مجلس سفلی) و شورای فدراسیون (مجلس سنا)، نخست‌وزیر، دبیر شورای امنیت، وزیر امور خارجه،‌ رئیس کمیته بین‌الملل دوما، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس، رئیس اداره امور دینی مسلمانان، مدیران و فعالان رسانه‌ و برخی دیگر از مقامات و شخصیت‌های روسیه،‌ عروج شهادت گونه رئیس جمهوری و همراهان وی را تسلیت گفته اند.
شماری از شهروندان مسکو پایتخت روسیه نیز روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و ساعتی پس از انتشار خبر عروج شهادت‌گونه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی، با اهدای گل به سفارت کشورمان در مسکو با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha