۲۱۱ شهروند سمنانی از خدمات درمان ناباروری بیمه سلامت بهره‌مند شدند

سمنان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت سمنان گفت: ۲۱۱ شهروند این استان از خدمات حمایتی بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری به صورت نسخه الکترونیکی از زمان آغاز این طرح تا کنون بهره‌مند شدند.

سید محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال برای افراد زیر حمایت خدمات درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت استان سمنان از زمان اجرای طرح (از اواخر ۱۴۰۱ تا کنون) هزینه شد.

مدیرکل بیمه سلامت سمنان اظهار کرد: ۲ مرکز درمان ناباروری در این استان شامل یک مرکز در سمنان و یک مرکز در شاهرود برای ارایه خدمات به بیماران فعال است.

وی با اشاره به طرح‌های حمایت از خانواده در استان سمنان از سوی بیمه سلامت گفت: زوج‌های نابارور می‌توانند تا ۴۹ سالگی و در هر یکسال تا سه نوبت از پوشش بیمه و خدمات ناباروری بهره‌مند شوند.

۲۱۱ شهروند سمنانی از خدمات درمان ناباروری بیمه سلامت بهره‌مند شدند

حسینی با بیان اینکه پوشش خدمات درمان ناباروری به عنوان یکی از اولویت های دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت است، اظهار کرد: خدمات حمایتی برای درمان ناباروری در بیمارستان‌های دولتی تا سقف ۹۰ درصد با تعرفه دولتی و در بیمارستان‌های نیمه‌دولتی و خصوصی نیز تا ۹۰ درصد تعرفه نیمه‌دولتی از سوی بیمه سلامت قابل پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت سمنان گفت: تسهیل در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی رویکرد دولت سیزدهم است که یکی از اقدام‌ها در راستای تحقق این راهبرد ارایه خدمات درمانی رایگان به دهک‌های یک تا پنج محسوب می‌شود.

حدود ۱۳۰ مرکز درمان ناباروری در کشور طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند. طبق گزارش‌ها، حدود چهار میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات درمان هستند و تا کنون ۷۵ هزار زوج نابارور توسط بیمه سلامت نشان‌دار شده اند و از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

به اذعان مسوولان استان سمنان «جمعیت» در کنار «کمبود آب» ۲ چالش اساسی استان معرفی می شود، به طوری که این استان در موضوع «جمعیت» از وضعیت قرمز عبور کرده‌است و در وضع بحرانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان برابر با ۲۵۳ هزار و ۴۵۵ نفر زیر چتر بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha