۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85485272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کولر گازی بهتراست یا آبی + مقایسه کولر های گازی با آبی برای مناطق مختلف

مردم به وسیله ی کولرها معمولا از گرمای تابستان فرار می کنند و وجود کولر برای بعضی مناطق یکی از نیازهای اساسی آن منطقه است. کولرها انواع مختلفی دارند که از جمله کولرهای آبی و گازی را می‌توان نام برد.

ایرنابازار- مکانسیم اثر و خنک کنندگی در این دو مدل کولر با یکدیگر کاملا متفاوت است و برای اینکه بدانید کدام یک از این کولرها را برای خود انتخاب کنید باید به شرایطی مانند آب و هوای منطقه خود، مساحت مد نظرخود برای خنک کنندگی، ومیزان بودجه ای که می خواهید صرف خرید کولر کنید توجه داشته باشید چرا که ممکن است کولری که شما تهیه می کنید مناسب شرایط آب و هوایی شما نباشد مثلا برای منطق شرجی اصلا از کولر های آبی استفاده نمی کنند چرا که این کولر ها نه تنها رطوبت محیط را نمی گیرد بلکه با عمل تبخیر خود سبب ایجاد رظوبت بیشتری می شود.

ونداد کولر به مقایسه کولر های آبی و گازی می پردازد.

کولر های گازی

این دستگاه علاوه بر خاصیت خنک کنندگی مطلوبی که برجای می گذارد در مکان مورد نظر خاصیت تهویه کنندگی فوق العاده ای از خود به جای می گذارد و توسط گاز مبردی که در درون خود دارد گرما و رطوبت موجود در محیط را می گیرد و توسط لوله های خود این گرما و رطوبت که حالا به شکل قطره های آب شده اند را به بیرون هدایت می کند.

این کولر ها معمولا دو بخشی هستند که از هرکدام از بخش های آن به عنوان یونیت یاد می شود و دارای یونیت داخلی که در درون خانه یا محیط مورد نظر نصب می شود وفن ها درون این قسمت قرار دارند که هوای سرد را به بیرون پرتاب می کنند و یونیت خارجی که در فضای باز و بیرون از خانه نصب می شود.

معمولا یکی از مزیت های بارز کولر گازی عملکرد دوگانه ی این کولر ها می باشد که علاوه بر سرد کردن محیط مورد نظر در فصل تابستان قابلیت گرمایشی در فصل زمستان دارند و این ویژگی سبب می شود که این دستگاه به عنوان یک محصول دو کاربردی شناخته شود. درست است که قیمت این کولر ها از کولر های آبی بالاتر است ولی با توجه به راندمان بالایی و عملکرد دو گانه ای که دارند بسیار مناسب تر هستند به خصوص برای مناطق گرم و شرجی. برای خرید انواع برندهای کولر گازی می توانید به صفحه کولر گازی ونداد مراجعه کنید

کولر های آبی

هوایی که از این کولر ها خارج می شود معمولا هوای سرد همراه با رطوت زیاد است و این کولر ها بیشتر برای مناطق خشک که رطوبت هوا در این مناطق بسیار کم است استفاده می شود. نحوه ی عملکرد این کولر ها به این صورت است که مقدار زیادی آب که درون محفظه ی این کولر قرار دارد گرمای هوا را جذب می کندو توسط فرایند تبخیر هوای سرد همراه با کمی رظوبت را به بیرون پرتاب می کند. عملکرد اساسی این کولرها برپایه ی آب و فرایند تبخیر می باشد.

معمولا افراد در مناطق گرم و خشک بیشتر از این کولر ها استفاده می کنند و این کولر از یک دستگاه تشکیل شده است که می توان آن را در پشت بام یا پشت پنجره قرار داد و توسط کانال کشی هوا را به درون خانه هدایت کرد.

مزایا و معایب کولرهای گازی و کولر های آبی

کولرهای گازی و کولر های آبی هم همانند سایر وسایل دارای یک سری مزایا و معایب می باشد که قصد داریم این مزایا و معایب را برای شما شرح دهیم تا انتخابی درست و به جا داشته باشید.

کولر گازی بهتراست یا آبی + مقایسه کولر های گازی با آبی برای مناطق مختلف

مزایای کولر گازی

  • ایجاد هوای سرد و مطبوع در کوتاهترین زمان:یکی از ویژگی که مردم را به خرید کولر گازی ترغیب می کند ایجاد سرما و گرمای فوق العاده و متناسب با محیطی با توجه به این که هوای مورد نظر را هم به صورت یکنواخت در تمام فضا پخش می کند.
  • گرفتن رطوبت محیط:افرادی که در آب و هوای بسیار شرجی و مرطوب کنار دریا زندگی می کنند معمولا نمی توانند در خانه ها این رطوبت را تحمل کنند و باید از یک تهویه ای استفاده کنند که این رطوبت را بگیرد و کولر گازی ها بسیار مناسب این مناطق هستند.
  • تنوع در مدل های کولر گازی :معمولا وقتی روانه ی بازار برای خرید کولر گازی ها می شوید با انواع مختلف کولر گای ها مانند کولر گازی های ایستاده(پرتابل) کولر گازی های دیواری(اسپیلت) کولر گازی های پنجره ای که کارشناسان مربوطه با توجه به شرایط شما یکی از انواع این کولر گازی ها را به شما پیشنهاد می دهد.
  • مناسب تمامی فصول سال:دیگر نیازی نیست که شما هم یک کولر برای تابستان انتخاب کنید وهم یک بخاری برا زمستان خود چرا که با خرید این کولر گازی ها هر دو وسیله ی سرمایشی و گرمایشی را با یکدیگر دارید.

معایب کولر گازی

  • مصرف بالای انرژی در کولر گازی ها:معمولا کولر گازی ها جز پرمصرف ترین وسایل خانه به حساب می آید و چون کارکرد خوبی دارند معمولا انرژی خوبی عم مصرف می کنند.
  • هزینه نصب و راه اندازی و سرویس منظم سالانه:این کولر ها را برخلاف کولر های آبی نمی توان خودت نصب کرد و باید متخصص نصب کولر برای شما آن را نصب کند.

مزایای کولر های آبی

  • قیمت بسیار مناسب:این کولر ها معمولا هزینه ی بسیار بالایی ندارند و همین مسئله سبب شده است که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد.
  • ایجاد رطوبت نسبی:این ویژگی برای مناطق خشک بسیار مفید است و سبب تامین رطوبت مورد نیاز محیط شما می شود.
  • کم مصرف بودن: کولر های آبی بر خلاف کولر های گازی مصرف برق و انرژی بالایی ندارند.

معایب کولر های آبی:

  • برای مناطق با رطوبت بالا مناسب نیستند:مکان های نزدیک دریا و با آب وهوای شرجی نمی توانند از کولر های آبی استفاده کنند چون رطوبت به اندازه ی کافی در محیط آن ها وجود دارد.
  • هزینه ی تعمیرات:معمولا این کولر ها ممکن است زود خراب شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند در حاای که کولر های گازی فقط تعمیرات سالانه دارند و خرابی آن ها کمتر است
  • کارکرد برای فضای محدود:معمولا کولر های آبی برای مکان های کوچک استفاده می شود کارایی خوبی در مکان های بزرگ ندارد

مقایسه کولر های آبی و کولر های گازی

میزان مصرف انرژی که کولر های ابی چون قدرت و ساختمان پیچیده ای ندارند معمولا انرژی کمتر ولی کولر های گازی با توجه به ساختار پیچیده ای که دارند انرژی بیشتری صرف می کنند.

کولر گازی بهتراست یا آبی + مقایسه کولر های گازی با آبی برای مناطق مختلف

کولرهای ابی با توجه به خرابی بیشتری که دارند نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند در حالی که کولر های گازی نیاز به یک نصب در ابتدای شروع کار و تعمیرات سالانه دارد.

از لحاظ قیمتی هم کولر های آبی قسمت مناسب تری نسبت به کولر های گازی دارند و از لحاظ آب و هوایی هم اگر در مناطق گرم و خشک هستید بهتر است کولر آبی تهیه کنید تا رطوبت موجود را برای شما تامین کند و اگر در مناطق گرم و مرطوب زندگی می کنید بهتر است کولر گازی بخرید.

از لحاظ نصب هم کولرهای آبی نصب ساده تر ولی کولر های گازی نصب پیچیده تری دارند. از لحاظ شکلی هم کولر گازی یک بخشی و کولر گازی دو بخشی است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha