هوشمندسازی صنعت پخش ایران با استفاده از استانداردهای GS۱

تهران- ایرنا- مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران اعلام کرد که صنعت پخش کشور می‌تواند با استفاده از استانداردهای GS۱ متحول شود.

به گزارش ایرنا از وزارت صمت، «مهدی مظهری» در ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران با بیان اینکه مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، به‌عنوان جی.اس.وان ایران متولی توسعه این استانداردها در کشور است، افزود: این استانداردها به ساده‌سازی زنجیره تامین، افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها کمک و منجر به بهبود ردیابی و رهگیری کالا در سراسر زنجیره تامین شده و از مفقود شدن، سرقت و جعل محصولات جلوگیری کرده و از ورود کالای قاچاق به زنجیره جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: استانداردهای GS۱ برای شناسایی هر موجودیت از شناسه‌های متفاوتی همچون GTIN (شناسایی محصولات)، GLN (شناسایی شرکای تجاری و موقعیت‌های مکانی)، SSCC (شناسایی مرسوله‌ها)، استفاده می‌کند و تمامی اطلاعات از جمله اطلاعات مربوط به محصول، مانند شناسه محصول، تاریخ انقضا و اطلاعات حمل و نقل در سراسر زنجیره تامین ثبت و ضبط شده و شناسایی و ردیابی سریع محصولات را امکان‌پذیر می‌کند.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران یادآور شد: استاندارد بین‌المللی GS۱ برای تبادل الکترونیکی داده از پروتکل‌های به اشتراک گذاری داده GS۱ استفاده می‌کند که به ساده‌سازی فرآیندهایی مانند سفارش‌گیری، فاکتورسازی و پرداخت کمک می‌کند.

مظهری خاطرنشان کرد: نفوذ استانداردهای GS۱ در صنعت پخش همچنان در حال افزایش است. زیرا کسب و کارها به دنبال راه هایی برای ساده سازی زنجیره تامین، افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها هستند.

وی افزود: استانداردهای GS۱ توسط طیف گسترده‌ای از کشورها و شرکت‌ها در صنعت پخش در سراسر جهان استفاده می‌شود. کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، سوئد، دانمارک، اتریش، کره جنوبی، مالزی همگی در صنعت پخش کالای خود از این استانداردها استفاده می‌کنند.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران همچنین گفت: در صنعت خرده فروشی شرکت‌هایی همچون والمارت، کاستکو، آمازون، پپسی، کوکاکولا، جانسون و جانسون و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات لجستیک مانند DHL، FedEx، UPS و بسیاری از شرکت‌ها و برندهای دیگر از استانداردهای GS۱ در صنعت پخش در کسب و کار خود استفاده کرده و توانسته‌اند از مزیت‌های شمرده شده آن بهره‌مند شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توان به سایت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات به آدرس nncgs۱.com مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha