۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85485238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۶۰۰ مشاور املاک غیرمجاز در خوزستان

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85485238
شناسایی ۶۰۰ مشاور املاک غیرمجاز در خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با اشاره به ساماندهی حوزه مشاوران املاک و خودرو در استان گفت: ۶۰۰ مشاور املاک غیرمجاز در مرکز استان طی سال گذشته شناسایی شد.

به گزارش ایرنا علیرضا باوی سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اهواز بیان کرد: ساماندهی مشاوران املاک و خودرو به منظور فعالیت قانونی این صنف در دستور کار دستگاه قضای استان قرار گرفت.
وی گفت: این ساماندهی باعث می‌شود تا تخلف در این حوزه کاهش یابد و ورودی پرونده‌ها در این بخش کاسته شود.
باوی اظهار کرد: در سال گذشته آزمون اعطای مجوز برای ۶۰۵ نفر از متقاضیان تاسیس مشاور املاک و خودرو برگزار شد و پروانه تخصصی برای ۵۴۷ نفر از سوی اداره ثبت اسناد استان صادر شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان افزود: کمیته بازرسی از دفاتر مشاوران املاک و خودرو در استان تشکیل شد که طی بازرسی‌های انجام شده از سوی این کمیته تخلف در این بخش تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.


کاهش ۹ درصدی مجموع سرقت‌ها در استان
باوی با بیان اینکه متاسفانه آمارارتکاب به سرقت بالا است اظهار کرد: برای کاهش ارتکاب به سرقت در استان اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته مطابق آمار سامانه دادگستری، سرقت‌های عادی ۹ درصد، سرقت منزل ۲۳ درصد، سرقت از مغازه ۱۲ درصد، جرایم به عنف ۱۱ درصد و مجموع سرقت ها تا ۹ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: همچنین کشفیات سرقت مسلحانه ۱۵ درصد افزایش داشته است.


تغییر مسیر کلاهبرداری به سمت فضای مجازی

وی گفت: کلاهبرداری بیشتر در بستر فضای مجازی در حال وقوع است و بر اساس بررسی‌های انجام شده ۸۳ درصد این نوع جرم به سمت فضای مجازی و به صورت رایانه‌ای است.

پنجره واحد زمین راهی برای جلوگیری از زمین خواری
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در دولت الکترونیک ایجاد پنجره واحد زمین است که عملکرد این سامانه در ۲ بخش انجام می‌شود.

باوی افزود: بخش اول مربوط به مجوزهای مربوط به حوزه زمین و مسکن است که باید از طریق مدیریت پنجره واحد زمین که دبیرخانه آن در اداره کل منابع طبیعی استان است انجام شود.
وی گفت: بخش دوم از طریق ارتباط ماهواره خیام است که تمام عرصه و پهنای منابع طبیعی به وسیله ارتباط ماهواره ای مورد رصد قرار گیرند و در صورت تعرض یا تعدی نسبت به محیط زیست یا منابع طبیعی و ملی ، بلافاصله گزارش تعرضات ارسال و اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اظهار کرد: تمام مجوزهای زمین و مسکن باید از طریق این پنجره انجام شود و این اقدام باعث می‌شود تا تخلفات درحوزه اراضی و یا زمین خواری تا حد زیادی کاهش یابد.

شناسایی ۶۰۰ مشاور املاک غیرمجاز در خوزستان

حرکت دستگاه قضا به سوی مجازات‌های جایگزین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تصریح کرد: در سند تحول قوه قضائیه به اجرای احکام و مجازات‌های جایگزین حبس بسیار تاکید شده که این مهم در خوزستان نیز از سال گذشته قوت گرفته است.
باوی ادامه داد: ارائه خدمات رایگان عمومی در مجازات‌های جایگزین حبس بسیار مورد تاکید قوه قضائیه است و موارد زیادی در این بخش در استان انجام شد.
وی گفت: اهمیت این اقدام در کاهش ورودی به زندان‌ها و در جامعه اثرات بسیارمثبتی دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اظهار کرد: برای اجرای این طرح و اعمال حکم جایگزین نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها است.

باز اجتماعی کردن محکومان با کمک خیران
باوی ادامه داد: یکی از اقدامات لازم برای زندانیان در راستایب جلوگیری از ارتکاب دوباره جرم و بازگشت به زندگی عادی، باز اجتماعی کردن آن‌ها است.
وی اظهار کرد: نقش خیران و ریش سفیدان در انجام این کار بسیار مهم است و می تواند در برگزاری جلسات و یا برنامه‌های بازآفرینی و بازاجتماعی متهم و زندانی نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ادامه داد: باز اجتماعی کردن یک زندانی نه تنها به همان فرد بلکه به خانواده و اطرافیان و جامعه کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha