۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 2564
کد خبر: 85485234
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارنامه درخشان سیدابراهیم رئیسی از نگاه رهبر معظم انقلاب

تهران- ایرنا- سیدابراهیم رئیسی بعد از شهید رجایی توانست در عمر کوتاه و پربار خود با خدمات ارزنده و تلاش‌های بی‌وقفه، انتظارات از دولت تراز جمهوری اسلامی را برآورده کند. وی همچنین پیشتر و در سایر عرصه‌های حسّاس مدیریتی نیز؛ از جمله ریاست قوه قضائیه کارنامه قابل قبول و رضایت‌بخشی از خود به جای گذاشت.

رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌ها و فرصت‌های مختلف همواره از عملکرد این خادم مردمی و پرتلاش ابراز رضایت و خشنودی کرده‌اند و از همین رو در واپسین پیام خود که حسن الختامی بود بر توصیفات ایشان، درگذشت رئیس جمهوری و همراهانش را «شهادت‌گونه» خواندند و یادآور شدند: «همه‌ مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.»

در ادامه و به مناسبت شهادت هشتمین رئیس‌جمهوری کشورمان، مروری خواهیم داشت به بیانات رهبر معظّم انقلاب در ارزیابی سه دوره مدیریتی سیّدابراهیم رئیسی یعنی «تولیت آستان قدس رضوی»، «ریاست قوه قضائیه» و «ریاست دولت سیزدهم».

دوران سه ساله تولیت آستان قدس رضوی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکم انتصاب سیّدابراهیم رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی، وی را «برخوردار از صلاح و امانت، و کارآزموده در مدیریت‌های کلان» دانسته و پس از پایان این مسئولیت، دوره مدیریت ایشان را «دوره‌ خدمت پر تلاش و پر ثمر و پایه‌گذاری کارهای ماندگار» توصیف کردند.

دوران ۲ سال و پنج ماهه ریاست قوه قضائیه
همچنین در متن حکم رهبری برای انتصاب سیّدابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه نیز می‌خوانیم: «جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ قضائیه و آشنا با همه‌ زوایای آن می‌باشید و از طرفی در کنار فقاهت، از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دو سال و پنج ماه بعد و با پایان دوران مسئولیت رئیسی در قوه قضائیه، خود را ملزم به گفتن «خداقوّت» به ایشان دانسته و فرمودند: حرکت جناب آقای رئیسی در قوّه‌ قضائیّه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار می‌کنیم [یعنی] «حرکت جهادی».
رهبر معظم انقلاب در پیامی دیگر از «خدمات ارزنده‌ ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامه‌ افتخارآمیزی که در پایه‌گذاریِ اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند» تشکر کردند.

دوران سه ساله ریاست جمهوری
رهبری در حکم تنفیذ ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی نیز، ایشان را «شخصیّتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، و مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، و دارای سوابق درخشان مدیریّت... عالِم فرزانه و خستگی‌ناپذیر و کارآزموده و مردمی» توصیف کردند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در سه دیداری که به بنا به سنّت هر ساله در هفته دولت با رئیس جمهوری و اعضای کابینه‌اش داشته‌اند، به نقاط قوّت و موفقیت‌های دولت سیزدهم اشاراتی داشته‌اند. ایشان در آخرین دیدار که در شهریورماه پارسال انجام شد، فرمودند: «آنچه تا امروز در این دو سالی که این دولت بر سر کار بوده از عملکرد دولت مشاهده کرده‌ایم، مستوجب این است که ما تقدیر کنیم و تمجید کنیم.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در پیام تسلیت خود، ضمن اینکه درگذشت رئیس‌جمهوری و همراهانش را «شهادت‌گونه» خواندند، از ایشان به عنوان شخصیتی «عالم مجاهد، رئیس‌جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، ... انسان بزرگوار و فداکار ... خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی» یاد کردند که «چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.»

بازخوانی، صورت‌بندی و تامل در متن پیام‌ها و بیانات رهبری در سه دوره یادشده، به روشنی الگو و معیار مورد نظر ایشان از یک مسئول واجد شرایط برای خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی به دست می‌آید:

_ مردمی بودن و در میان مردم بودن؛ مهمترین و پرتکرارترین خصیصه سیدابراهیم رئیسی است که در دوره‌های مختلف مدیریتی ایشان بارها از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازگو و مورد تمجید قرار گرفته است.

کارنامه درخشان سیّدابراهیم رئیسی از نگاه رهبر معظّم انقلاب


_ تلاشگری و روحیه جهادی آیت‌الله رئیسی، دیگر صفت باارزش و ویژگی بارزی است که همواره مورد توجه و تشویق رهبر انقلاب بوده است.

کارنامه درخشان سیّدابراهیم رئیسی از نگاه رهبر معظّم انقلاب


_ سوابق درخشان مدیریتیِ سیّدابراهیم رئیسی در عرصه‌های مختلف و موفقیت‌های چشمگیر ایشان در همه مسئولیت‌های محوله، از دیگر خصایص برجسته‌ای است که بارها مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

کارنامه درخشان سیّدابراهیم رئیسی از نگاه رهبر معظّم انقلاب


_ پرهیزگاری و اخلاق‌مداری در طول عمر پرثمر و دوره‌های مختلف مسئولیت از جمله صفات پسندیده در شخصیت آیت‌الله رئیسی بود که بارها از سوی رهبری بازگو شده است.

کارنامه درخشان سیّدابراهیم رئیسی از نگاه رهبر معظّم انقلاب


_ مجاهدت در راه کسب علم و دانش؛ بارها از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان ویژگی با ارزش آیت‌الله رئیسی برشمرده شده است.

کارنامه درخشان سیّدابراهیم رئیسی از نگاه رهبر معظّم انقلاب


_ احیای امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی؛ دستاورد عمری تلاش بی‌وقفه و خدمتگزاری سیدابراهیم رئیسی در عرصه‌های مختلف مدیریتی است که از سوی رهبری، بسیار باارزش و مهم توصیف شده است.

کارنامه درخشان سیّدابراهیم رئیسی از نگاه رهبر معظّم انقلاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha