نیازمند قانون ملی در موضوع بهره‌وری هستیم

تهران- ایرنا- رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: به‌طور حتم نیازمند آن هستیم که یک قانون ملی در حوزه بهره‌وری داشته باشیم و البته این قانون باید با مقررات جامع همراه باشد.

«سمیه رفیعی» در حاشیه همایش ملی بهره‌وری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بهره‌وری در قوانین باید مورد اهتمام جدی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: در این زمینه قانون باید همه‌جانبه باشد، زیرا بهره‌وری یک امر فرابخشی و فرادستگاهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رفیعی گفت: دولت سیزدهم اهتمام جدی نسبت به ارتقای وضعیت بهره‌وری دارد که در حقیقت یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات کشور است.

وی ادامه‌داد: هرچه ارتقا بهره‌وری را داشته باشیم، از آن طرف محاسن و مزایای آن شمولیت بیشتری در حوزه‌های مختلف منجمله حوزه اقتصادی پیدا خواهد کرد.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویداد بهره‌وری در جشنواره ملی بهره وری، خاطرنشان‌کرد: این امر سبب شده دانش‌بنیان‌ها و کسانی که ایده‌ای برای ارتقا بهره‌وری دارند، ورودشان تسهیل شده و موارد خود را مطرح کنند.

وی گفت: یکی از اقدام‌های شاخص امسال و سال گذشته در مقوله بهره‌وری، اهتمام بسیار جدی وزارت نیرو بود، زیرا یکی از چالش‌های مهمی که وجود دارد بحث مدیریت مصرف آب است.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حل چالش‌های انرژی به اجرای دقیق بهره‌وری در همه شقوق آن بستگی دارد، زیرا بهره‌وری را نمی‌توان یک‌جانبه و تک‌بعدی جلو برد.

رفیعی افزود: این اهتمام در وزارت نیرو وجود دارد و تلاش می‌کنند بهره‌وری را به‌خصوص در بخش مهم آب و برق و انرژی جلو ببرند.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌های نوآورانه بخش برق و آب که در این همایش مورد تقدیر قرار گرفت، می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک کرده در بحث افزایش اعتماد عمومی و اعتماد جوانان، دانشگاهیان و اندیشمندان و دانش‌بنیان‌ها برای کارکردن در این حوزه مؤثر باشد.

به گزارش ایرنا، همایش ملی بهره‌وری ایران دیروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور مسئولان در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

در این همایش سخنرانان به بحث و بررسی مسائل مختلف از جمله رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری، ارتقای بهره‌وری مبتنی بر مشارکت مردم و تحقق شعار سال پرداختند.

در حاشیه این همایش دو روزه، نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای دستگاه‌ها و شرکت‌ها با عنوان «ایران بهره‌ور» در موضوع بهره وری برپا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha