۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85485066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ خانه بوکس در کشور فعال است

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85485066
۱۵ خانه بوکس در کشور فعال است

زنجان - ایرنا - دبیر فدراسیون بوکس با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ خانه بوکس در کشور فعال است، گفت: طبق اعلام فدراسیون پزشکی و ورزشی ۳۹ هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در این رشته ورزشی فعال هستند.

علی دانشمندفر روز سه شنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات بوکس استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون بوکس برنامه های محوری خود را در رده های سنی جوانان، نوجوانان و نونهالان تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه این فدراسیون پس از سال ها توانست مدال طلایی قهرمانی آسیا را در رده جوانان کسب کند، اضافه کرد: این رخداد مهم، نقطه عطف و یک امید محسوب می شود.

این مسوول، یکی از برنامه های مهم این فدراسیون را برنامه ریزی برای المپیک ۲۰۲۸ اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا آن زمان بتوانیم تیمی جوان و شایسته را روانه مسابقات کنیم چون هدف ما کسب مدال این رخداد مهم جهانی است.

دبیر فدراسیون بوکس با بیان اینکه تیم بوکس جمهوری اسلامی ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس به کشور تایلند اعزام می شود، گفت: امیدواریم بوکسورهای کشورمان در هفت وزن اعزامی بتوانند سهمیه المپیک را کسب و افتخارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه های فدراسیون توسعه زیرساخت های رشته بوکس در کشور است، اظهار داشت: اصلیترین وسلیه این رشته ورزشی رینگ است که در صورت تامین شدن آن در تمامی استان ها می تواند به رشد این ورزش کمک کند البته انجام این مهم به هزینه بالایی نیاز دارد.

دانشمندفر با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن المپیک و رخدادهای متعدد بین المللی این موضوع بیشتر مورد توجه است، ابراز امیدواری کرد: رینگ بوکس استان های نیازمند با مشارکت خیران تامین می شود که می تواند به ارتقای این رشته و ایجاد خانه بوکس منجر شود.

دبیر فدراسیون بوکس با بیان اینکه از مسوولان درخواست داریم این رشته ورزشی را همانند دیگر رشته ها به خانواده ها معرفی کنند، گفت: این رشته ورزشی مفرح است و به ورزشکاران اعتماد به نفس می دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از رشته های رزمی پخش تلویزیونی دارد، گفت: امیدواریم رشته بوکس نیز امکان استفاده از این ظرفیت را پیدا کند.

این مسوول با بیان اینکه با تلاش های انجام گرفته و با تلاش ریاست فدراسیون و وزیر ورزش و جوانان به بوکس بانوان نیز توجه شده است، خاطر نشان کرد: بزرگترین دغدغه فدراسیون، بوکس بانوان است که مخاطبان زیادی در بین این قشر دارد که امیدواریم به نکات مثبتی در این زمینه دست یابیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha