لیبرمن: گالانت مسئولیت شکست در جنگ غزه را بپذیرد/کابینه نتانیاهو باید ساقط شود

تهران-ایرنا- وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از وزیر جنگ کنونی این رژیم خواست که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین را پذیرفته و استعفا دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» خواستار عزل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد و گفت: کابینه نتانیاهو قادر به پیروزی در میدان جنگ نیست و باید ساقط شود.

وی از وزیر جنگ رژیم اشغالگر نیز انتقاد کرد و افزود: «یوآف گالانت» باید مسئولیت این شکست مفتضحانه را بپذیرد و از مقام خود استعفا دهد.

به گزارش ایرنا، فشارها در سطوح سیاسی و نظامی بر کابینه ارتش رژیم صهیونیستی، در پی درجا زدن در جنگ علیه نوار غزه و ناتوانی در آزاد کردن اسیران صهیونیست افزایش یافته است.

«موشه یعلون» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه درباره تداوم شرایط نابسامان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انزوای بین‌المللی این رژیم هشدار داد.

وی گفت: وضعیت مدیریت جنگ بدتر از وضعیتی است که نتیجه آن شکست هفت اکتبر گذشته (عملیات طوفان الاقصی) بود.

این مقام صهیونیست خواستار تغییر کابینه نتانیاهو شد و گفت: این کابینه اسرا را قربانی اهداف سیاسی خود کرده است و به وضعیت آوارگان جنگ بی توجه است.

یعلون، ارتش رژیم اسرائیل را فاقد راهبرد دانست و گفت: کابینه حاکم، نظامیان را بدون نقشه راه و هدف به میدان نبرد می فرستد.

وی، تداوم حاکمیت کابینه نتانیاهو را عامل بدتر شدن شرایط امنیتی، اقتصادی و ساختار گروهی توده صهیونیستها و شرایط بین المللی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: روابط تل آویو با همسایگان و حتی کشورهای متحد در بدترین شرایط قرار دارد.

«یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی نیز شنبه شب گفت: ما باید به کابینه نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

لاپید در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با تکرار درخواست خود از «بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای استعفا از این شورا نوشت: از گانتس و گادی آیزنکوت (دیگر عضو شورای جنگ) می‌خواهم که کابینه را ترک کنند.

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر، بنی گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارائه کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha