تعبیر لبخندِ عشق در مازندران با ارایه خدمات درمانی رایگان به کودکان بیمار

ساری - ایرنا - طرح ارائه خدمات رایگان درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیمارستان های فوق تخصصی شمال کشور و کودکان شفیع زاده بابل، لبخند عشق را در مازندران با درایت دولت سیزدهم تعبیر کرد.

به گزارش ایرنا، طرح ارائه خدمات رایگان درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از اسفند پارسال در دولت مردمی تصویب و از ابتدای سال جاری در تمام هفت بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل به خصوص در تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمال کشور در امیرکلای بابل در حال اجرا است.

در راستای بررسی صحت اجرای این طرح در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل خبرنگار ایرنا به صورت میدانی از بیمارستان فوق تخصصی کودکان شفیع زاده امیرکلای بابل بازدید کرده و با شماری از مراجعان و مسوولان این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی بابل به گفت و گو پرداخت.

درمان رایگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل به خصوص بیمارستان فوق تخصصی کودکان شفیع زاده امیرکلا خدمات رایگان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال به افراد واجد شرایط ارائه می‌شود.

سید علی مظفر پور بیان داشت: این خدمات شامل موارد تشخیصی و درمانی به تمامی فرزندان بومی و ایرانی، که دارای بیمه پایه هستند ارائه می‌شود و اگر کودک زیر هفت سال ایرانی دارای بیمه پایه ایران، بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و غیره باشد، شامل دریافت خدمات رایگان تشخیصی و درمانی این بیمارستان می‌شود.

بیماران فاقد بیمه و اتباع خارجی، مشمول طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نمی‌شوند و هزینه خدمات ارائه شده برای آنان برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود.

تعبیر لبخندِ عشق در مازندران با ارایه خدمات درمانی رایگان به کودکان بیمار

مظفرپور با بیان این که اگر بیماری فاقد بیمه و یا اینکه جزو اتباع خارجی باشد، مشمول این شیوه نامه نشده و هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب از وی دریافت می‌شود، ادامه داد: این ۲ گروه شامل دریافت خدمات رایگان برای اقدامات تشخیصی و درمانی کودکان زیر هفت سال نمی‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ارائه خدمات رایگان درمانی منوط به زمان خاصی در خصوص بستری فرد بیمار نیست و در هرچند روزی که بیمار دوره درمان را طی کند خدمات ارائه‌ شده‌اش به شرط ایرانی بودن و داشتن بیمه پایه رایگان است.

وی ادامه داد: بخشی از اقدامات درمانی مانند دندانپزشکی اطفال که با بیهوشی انجام می‌شود و این مورد به دلیل آنکه شامل پوشش‌های بیمه‌ای نبوده طبق دستورالعمل ابلاغی شامل دریافت خدمات رایگان درمانی نمی‌شود.

مظفرپور گفت: همچنین در خصوص اتباع دارای بیمه هم باید گفت که چون این افراد از یارانه سلامت ایرانیان سهمی ندارند شامل دریافت خدمات نمی‌شوند و از این افراد هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود.

درمان ۲ هزار و ۵۰۰ کودک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که از زمان ابلاغ طرح رایگان شدن خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال که از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در این گروه سنی از این خدمات بهره‌مند شدند افزود: این تعداد بیمار از همه شهرهای مازندران و استانهای مختلف برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان های بابل مراجعه کردند.

مظفرپور با بیان این که طی این مدت نیز ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه درمان این کودکان شد، خاطرنشان کرد: سهم پرداختی بیماران از این مبلغ ۱۰ درصد معادل ۲۵ میلیارد ریال بود که دولت این مبلغ را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری در افراد واجد شرایط گروه سنی زیر هفت سال میزان مراجعات بدون تردید بیشتر هم خواهد شد.

تعبیر لبخندِ عشق در مازندران با ارایه خدمات درمانی رایگان به کودکان بیمار

جراحی رایگان

پدر یکی از کودکان بستری در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرزندم به خاطر یک بیماری نیاز به جراحی داشت که در این بیمارستان بستری شد.

سید محمود حسینی گفت: بعد از انجام عمل جراحی و یک هفته بستری در بیمارستان امیرکلا بدون پرداخت پولی برگه ترخیص را دریافت کردم.

این پدر فریدونکنار ضمن قدرشناسی از کسانی که زمینه اجرای این طرح را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: یک کارگر ساده ساختمانی هستم و پرداخت هزینه جراحی و بستری برای من خیلی دشوار بود که با اجرای این طرح فرزندم رایگان درمان شد.

پدر دیگری از سیستان و بلوچستان که برای درمان بیماری سرطان خون کودک خود به بابل مراجعه کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: در چند مرحله در مدت زمان حدود یک ماه فرزندم در بیمارستان فوق تخصصی امیرکلا بستری بود و هیچ پولی پرداخت نکردیم.

این پدر سیستانی تصریح کرد: تنها هزینه پرداختی در فرایند درمان فرزندم پرداخت کرایه ماشین بود که این مبلغ در مقابل هزینه درمان قابل قیاس نیست.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

تعبیر لبخندِ عشق در مازندران با ارایه خدمات درمانی رایگان به کودکان بیمار

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در زمان حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار ۲۴ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha