تجلی عشق به خادمان مردم در تبریز

تبریز - ایرنا - همه آمدند تا نشان دهند که بین آنهایی که به فکر مردم هستند و برای خدمت به آنها آستین بالا زده اند با آنهایی که از مردم دور شده و فاصله گرفته اند فرق بسیار قائلند و عشق و علاقه شان به خادمان ملت، ابدی و همیشگی است.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد قطعی شد تبریز و آذربایجان مهیای میزبانی و بدرقه پیکر جانباختگان این حادثه شد و به رغم هوای بارانی، اقشار مختلف مردم دسته دسته برای حضور در این مراسم و وداع با خادمات ملت در میدان شهدای تبریز گرد هم آمدند و یکصدا فریاد لبیک سردادند.

خیابان های منتهی به محل برگزاری این مراسم و مملو از جمعیت بود و با توجه به اعمال محدودیت های ترافیکی، مردم وفادار و بصیر تبریز و آذربایجان با پای پیاده خود را به میدان شهدا رساندند و نشان دادند که قدر خادمان ملت را می دانند و یاران خود را تنها نمی گذارند.

پیر و جوان، زن و مرد از همه اشقار جامعه همه در این مراسم گرد هم آمدند و بار دیگر نشان دادند که اگر مسئولی برای مردم دلسوزی کند هیچ گاه تنها نخواهد ماند.

بدرقه شهدا از خیابانی که در روزهای عادی عبور از آن حداکثر پنج دقیقه طول می کشد به دلیل ازدحام مردم حاضر در مراسم بدرقه، بیش از سه ساعت به طول انجامید و مردم در بدرقه و وداع با پیکر جانباختگان این سانحه، همچون رئیس جمهور و هیات همراهش، احساس خستگی نکردند و تا پایان مراسم در میدان ماندند و آخرین وظیفه خود را در قبال مسئولان خادم ملت، به خوبی انجام دادند.

تجلی عشق به خادمان مردم در تبریز

شهید آیت الله رئیسی در خدمت به مردم خستگی ناپذیر بود و با هیچ فردی رودبایستی نداشت، شهید امیر عبداللهیان در وزارت امور خارجه برای توسعه روابط کشورمان با کشورهای جهان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد، شهید آل هاشم که با رفتار خود در دل مردم تبریز و آذربایجان و حتی ایران جای گرفت و شهید رحمتی که نیامده مالک دل ها و قلب های مردم آذربایجان شرقی شد و مردم با آگاهی از این مسائل، در مراسم وداع با آنها حضور چشمگیر یافتند و وظیفه انسانی و ملی خود در قابل مسئولان کشوری و استانی را به خوبی بجای آوردند.

به گفته شهید آل هاشم، مردم تبریز زمان شناس خوبی هستند و خوب می دانند کی و کجا، حضور باشکوهی داشته باشند، امروز چشم دنیا به تبریز بود تبریزی که حادثه تلخی را شاهد بود و تجربه کرد و فرزندان خادم خود را در سانحه ای از دست داد اما به رغم همه اینها، همگی در میدان شهدا بودند و شهیدان خدمت را بدرقه کردند.

همه خادمان ملت در تبریز طرفدار دارند و در دل مردم هستند اما امام جمعه این شهر با رفتارهایی که داشت و ورودهایی که به موضعات مختلف داشت از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار بود و قشرهای مختلف مردم به نوعی یک یا چند تا از ویژگی های این امام جمعه و سید شریف را دست داشتند و در مراسم بدرقه و وداع امروز نیز نشان دادند که عشق و علاقه تا پای جان و روز قیامت ادامه خواهد داشت.

محبوبیت شهدای خدمت فراتر از مرزهای ایران اسلامی است و بیشتر کشورها با ایران اسلامی در این حادثه ابراز همدردی کرده و کشورهای همسایه نیز عزای عمومی اعلام کردند محبوبیت امام جمعه تبریز نیز مختص تبریز و آذربایجان نبود و حتی در کشورهای همسایه نیز طرفدارانی داشت، حتی خبرنگار سی ان ان ترک نیز که یکبار با وی در جریان عملیات وعده صادق مصاحبه کرده بود به این محبوبیت پی برده و از شهید آل هاشم به عنوان فردی خوشرو، خنده رو و خوش خلق یاد کرد.

شهید رحمتی نیز با آنکه چهار ماه از مسولیت وی در پست استانداری آذربایجان شرقی نمی گذشت، در این مدت کوتاه به خوبی در دل مردم جا باز کرد و با مردم و برای مردم وارد میدان شد و مردم نیز این ویژگی را به خوبی دیدند و درک کردند و در این مراسم نشان دادند که قدردان همه آنهایی هستند که برای مردم وارد میدان خدمت شده اند و رضای الهی را در پیش گرفته اند.

به گزارش ایرنا، عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، خبر سانحه بالگرد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای دست‌به‌دست شد و ۱۸ ساعت پس از جستجوی نفس‌گیر برای کسب اطلاع از وضعیت وی و همراهانش، سرانجام ساعت ۸ صبح روز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، خبر عروج شهادت‌گونه هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان تیتر یک رسانه‌های جهان شد.

در این حادثه دلخراش، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و سرمحافظ تیم حفاظت رئیس جمهور به همراه سه خدمه پرواز به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha