۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85484913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسریع در صدور آرای قضایی اخلالگران نظم عمومی، آرامش جامعه را به‌دنبال دارد

اهواز- ایرنا - رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به سیاست‌های راهبردی رئیس قوه قضائیه و سند تحول گفت: تسریع در صدور رای و اجرای احکام پرونده‌های جرائمی که موجب اخلال در نظم عمومی و آرامش جامعه می‌شود می‌تواند به افزایش امنیت روانی جامعه کمک کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی سه‌شنبه در بازدید از مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید همراه با دقت و سرعت باشد.

وی گفت: با وجود آنکه آمار رسیدگی از شاخص‌های ارزیابی است اما دقت در رسیدگی به پرونده‌ها نباید فدای سرعت شود و البته نباید طولانی شدن فرآیند رسیدگی به یک پرونده منجر به ناامیدی مردم از دستگاه قضا شود.

دهقانی افزود: مجازات‌ها باید متناسب و بازدارنده باشد و پرونده‌های مهم برای افکار عمومی، اطلاع‌رسانی شود.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق گفت: باید ساز و کارهایی برای تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها اندیشیده و بازنگری‌هایی صورت گیرد.
وی ادامه داد: پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند به شوراهای حل اختلاف ارسال شوند تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه توسعه و رونق یابد.

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری خوزستان پیش از این اعلام کرده بود با کاهش ۲ هزار و ۳۴۵ پرونده در محاکم تجدیدنظر استان در سال گذشته، پرونده‌های این محاکم ۲۸ درصد کاهش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha