۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85484773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه صلح و میانجیگری در دادگستری گرمسار ایجاد شد

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85484773
خانه صلح و میانجیگری در دادگستری گرمسار ایجاد شد

سمنان - ایرنا - رییس دادگستری گرمسار از راه‌اندازی خانه صلح و میانجیگری خبر داد و گفت: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی راهبرد اصلی این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید صفدری روز سه شنبه در آیین افتتاح خانه صلح در دادگستری گرمسار بیان کرد: صلح‌یاران باید در این واحد قبل از تشکیل پرونده، ریشه های اختلافات را شناسایی کنند و با اخلاق مداری حاکم بر مردم، ضمن آسیب شناسی و رفع ریشه‌های اختلاف، موجب اشاعه فرهنگ ایثار و سازش بین اصحاب دعوی را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت های مردمی در بسترهای تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات‌البین از دیگر سیاست های دستگاه قضایی است، افزود: با ورود فعال «صلح‌یاران» مجرب، متعهد و متخصص به عرصه صلح و سازش در جامعه امید است کاهش ورودی پرونده به دادگستری فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق صلح و سازش بین مردم نقش موثری در تمرکز قضات بر پرونده‌های مهم، کوتاه شدن زمان و فرآیند رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی خواهد داشت، گفت:تحقق این امر در نهایت منجر به صدور آراء متقن می‌شود.

خانه صلح و میانجیگری در دادگستری گرمسار ایجاد شد

رییس دادگستری گرمسار تأکید کرد: سیاست برنامه عملیاتی سال جاری دادگستری استان سمنان ناظر بر انتفاع مردم از خدمات قضایی است و به همین سبب حمایت دادگستری شهرستان گرمسار از نهادهای صلح و سازش در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سند تحول و تعالی و سیاست‌های رییس قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری تاکید دارد و در همین راستا موضوع کاهش جمعیت کیفری و اِعمال تمام شاخصه‌های مربوط به این مساله از نحوه صدور قرارها و ارفاق‌های قانونی، مدنظر مسوولان قضایی در استان سمنان است.

بر همین اساس و همزمان با دهه کرامت و با استفاده از ارفاق‌های قانونی ۱۰۳ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند و از زندان‌های استان سمنان آزاد شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha