کلوپ؛ کودکی لوس و هم‌بازی پیشکسوت استقلال

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۹
کد خبر: 85484739
کلوپ؛ کودکی لوس و هم‌بازی پیشکسوت استقلال

تهران- ایرنا- عملکرد سرمربی آلمانی سابق لیورپول در این تیم و همچنین دورتموند نشان می‌دهد که این مربی می‌تواند در لیگ‌های مختلف فوتبال دنیا سنت‌شکنی کند؛ سرمربی دوست‌داشتنی که از قضا هم‌بازی پیشکسوت استقلال هم بوده است.

به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، یورگن کلوپ پس از ۹ سال حضور در آنفیلد و کسب عناوین قهرمانی مانند لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا با هواداران لیورپول خداحافظی کرد. قرمزهای آنفیلد از سال ۲۰۱۵ تحت هدایت مرد آلمانی فوتبال جهان ۴۹۱ بازی انجام داده و ۹ عنوان قهرمانی را کسب کردند.

یکی از مهم‌ترین جام‌های کلوپ با لیورپول قهرمانی لیگ جزیره بود که بعد از ۳۰ سال به دست آمد. کلوپ همچنین لیورپول را بعد از ۱۴ سال به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند.

کلوپ با لیورپول یک قهرمانی در لیگ برتر فوتبال انگلستان، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا، یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، یک قهرمانی در جام اتحادیه، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در جام خیریه کسب کرد.

مرد آلمانی در زمان خداحافظی دستش را روی قلبش گذاشت و این جمله را روی لباس خود حک کرده بود «دیگر هرگز تنها راه نخواهم رفت».

کلوپ؛ کودکی لوس و هم‌بازی پیشکسوت استقلال

اما مرد دوست داشتنی فوتبال آلمان کیست و چگونه به شهرت جهانی در این رشته رسید؟

یورگن در سرزمین جنگل سیاه ژرمن‌ها در یک خانواده روستایی اما ورزشی به دنیا آمد. تا پیش از تولد، والدین او ۲ دختر داشتند که فرزند سوم پسر و یک کودک لوس بود. یورگن در تمام دوران کودکی و نوجوانی ورزش‌های زیادی مانند فوتبال، هندبال و بسکتبال را تجربه کرد اما نتوانست در این رشته‌ها به ستاره‌ای تاپ همچون بزرگان فوتبال دهه ۹۰ تبدیل شود. او فرزند نوربرت کلوپ بود که در گذشته ورزشکار سرشناسی محسوب می‌شد.

یورگن فوتبال را با امیدهای آینتراخت فرانکفورت شروع کرد و به تیم بزرگسالان ماینتس رفت تا همبازی سرویس دین‌محمدی شود. دین‌محمدی در مدت کوتاه بازی با کلوپ خاطرات زیادی از او داشت و حتی کلوپ چند سال پیش برای پیشکسوت استقلال پیام گذاشت.

کلوپ؛ کودکی لوس و هم‌بازی پیشکسوت استقلال

یورگن کلوپ با پیراهن تیم ماینتس بازنشسته شد و ردای مربیگری این تیم را به تن کرد. کلوپ موفق شد تا ماینتس را برای نخستین بار به بوندسلیگا برساند. کلوپ از سال ۲۰۰۸ به تیم دورتموند رفت و با این تیم در فوتبال آلمان دبل قهرمانی کرد. اوج هنر کلوپ حذف رئال مادرید با ستاره‌های پرشمار در سال ۲۰۱۳ بود. کلوپ با حذف قوهای سفید مادرید به فینال لیگ قهرمانان رسید اما مغلوب بایرن مونیخ و آرین روبن شد.

کلوپ سال ۲۰۱۵ به لیگ جزیره رفت تا برای قرمزهای آنفیلد سنت‌شکنی کند. حضور او در بندر لیورپول نه تنها موجب افزایش سطح رقابت مربیان لیگ جزیره شد بلکه لیورپول بعد از ۳۰ سال قهرمانی لیگ را جشن گرفت. لیورپولِ کلوپ بعد از ۱۴ سال فاتح قله فوتبال اروپا شد.

کلوپ؛ کودکی لوس و هم‌بازی پیشکسوت استقلال

مربی آلمانی در دوران حضور در دورتموند یک چهره محبوب بود تا جایی که شرکت خودروسازی اوپل قراردادی با او امضای کرد و نتیجه این همکاری فروش ۱.۳ میلون خودرو در سه ماه بود. پس از این قرارداد بود که از هر سه مشتری اوپل یک نفر اعلام کرد که به خاطر یورگن محصولات این شرکت را انتخاب کرده است.

کلوپ؛ کودکی لوس و هم‌بازی پیشکسوت استقلال

او در پایان فصول به جزیره‌ای در شمالی‌ترین نقطه آلمان می‌رود تا تابستان را با همسر دوم خود بگذراند. البته کلوپ در دوران کرونا تجربه تلخ دوری از خانواده را داشت که کرونا موجب شد او مدت‌ها دور از خانواده در انگلیس باشد زیرا همسرش پیش از فراگیری کرونا به آلمان رفت و امکان بازگشت نداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha