۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85484731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنوب شرق استان تهران سیاه‌پوش شهادت آیت الله رئیسی شد

ورامین- ایرنا- مردم قدرشناس شهرستان‌های جنوب شرق تهران با سیاه پوش کردن خیابان‌ها، معابر، سردرب منازل و بازار، در غم شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید، مردمی و محبوب ایران اسلامی و همراهان شهیدش به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجو و شهید پرور شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک پس از شنیدن خبر شهادت شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، پرچم‌های عزا را در خیابان‌ها و معابر نصب کردند تا خود را همچون سایر مردم داغدار ایران اسلامی و آزادیخواه جهان جهان، عزادار این مصیبت اعلام کنند.


بسیاری از مردم شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، بر سردر منازل خود، پرچم‌های سیاه عزا نصب کرده‌اند و بر ادامه راه این شهید سرافراز خدمت تأکید کردند.


در جای جای شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، مراسم یادبود برپا شده و مردم و مسئولان بر ادامه راه این شهید تأکید کردند.


مردم ورامین شامگاه دوشنبه با حضوری پرشور در مصلای صاحب‌الزمان( عج) همنوا با ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداخته و قدرشناسی خود را از خدمات آیت الله رئیسی به ویژه در سفر خاطره انگیر به این شهرستان اعلام کردند.


در شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر امام هشتم شیعیان جهان امام رضا(ع) نیز مردم با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم، از خدمات شهید رئیسی به ویژه در فراهم کردن احداث بیمارستان این شهرستان و دیگر خدماتی که در زمان سفر به پیشوا به مردم ارائه کردند، تقدیر نمودند.


در شهرستان قرچک نیز مردم این شهرستان از روز گذشته با برپایی مراسمات متعدد، یاد و خاطره شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و دیگر همراهان شهید ایشان گرامی داشتند.


حجت الاسلام سیدمحمدحسین میرامینی امام جمعه و ابراهیم تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا با صدور پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت گفتند.


در متن این پیام آمده است:
شهادت جانگداز خادم‌الرضا، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم گردید.


بی شک شهید آیت الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف نمود و ولایت مداری، عدالت محوری و مردم گرایی را در اولویت و در رأس امور زندگی و کاری خود قرار داد.سال‌ها تلاش و کوشش شبانه روزی در مسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و در نهایت ریاست جمهوری، یادآور همت بلند و روحیه مردمی و انقلابی این بزرگ مرد ایران اسلامی و مجاهد خستگی ناپذیر بود.
این شهید عزیز و همراهان شهیدش سرانجام با بیش از ۴ دهه خدمت خالصانه و صادقانه و مجاهدانه در سنگرهای مختلف خدمت اجر و پاداش خدمت را دریافت نموده و سرافرازانه و سعادتمندانه مصداق بارز « عند ربهم یرزقون» گردیدند و در ملکوت اعلی آرام گرفتند .


بدینوسیله با ابراز تأسف فراوان، شهادت جانگداز سید شهیدان خدمت آیت الله دکتر رییسی و همراهان ایشان از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‌ شرقی و دیگر شهدای این سانحه دلخراش رابه محضر حضرت ولی‌عصر(عج الله فرجه) و رهبرفرزانه انقلاب امام خامنه ای ( دام ظله)،خانواده های معظم این شهدای والامقام وملت بزرگوار ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و تعالی روح بلند ایشان و صبر و شکیبایی وابستگان را از درگاه احدیت مسئلت می نماییم.


فرماندار شهرستان قرچک نیز با صدور پیامی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت، در این پیام آمده است: حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه خادم الرضا و خادم ملت رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهانشان مایه تأثر گردید.


شهید رئیسی با قلبی رئوف و نیتی صادقانه همواره در حال پیگیری و تلاش برای حل مشکلات بودند و در این راستا مداومت‌ و استقامت مثال‌زدنی‌ داشتند و پاداش این همه مجاهدت، شهادت شد که به همراه جمعی از خادمان ملّت در روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) میهمان ایشان شدند و در جوار حق آرام گرفتند.


اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و مردم قدرشناس ایران اسلامی و بازماندگان، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

از جمله سرنشینان این بالگرد، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، آیت‌الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی بودند.

در جریان این حادثه همه سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha