پیشرفت فیزیکی کارخانه پلیمر گچساران در یک سال گذشته۲ برابر افزایش یافت

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران گفت: پیشرفت فیزیکی کارخانه پلیمر گچساران در یک سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته بطوری که هم اکنون به ۳۲.۷۱ درصد رسیده است.

سید محمدحسین جزایری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشرفت کلی طرح کارخانه پلیمر گچساران تا قبل از تیرماه سال گذشته ۱۵.۳۶ درصد و در بخش مهندسی ۳۹.۴۲ درصد بود.

وی ادامه داد: در حالی که هم اکنون با تلاش‌های کارکنان این صنعت بخش مهندسی این طرح از ۳۹.۴۲درصد رشد به ۷۷.۵۳ درصد و پیشرفت کل به ۳۲.۷۱ درصد رسید.

جزایری با بیان اینکه با تمام توان برای تسریع در روند اجرایی این طرح صنعتی تلاش خواهیم کرد افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و حمایت‌های قابل‌توجه ارکان هلدینگ خلیج‌فارس به‌ویژه در حوزه

تأمین مالی و این طرح مطابق برنامه‌ریزی مصوب تا نیمه دوم سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

جزایری عنوان کرد: عملیات اجرایی ساخت این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۱۱۹ هزار مترمربع در مجاورت پتروشیمی گچساران در ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو آغاز شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران گفت: پیش‌بینی می‌شود در زمان بهره‌برداری این طرح ۲۵۰ شغل مستقیم و بیش از ۶۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته با تغییر پیمانکار، تمهیدات مدیریتی در رفع مشکلات و موانع، تأمین منابع مالی و همراهی مدیریت گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌ ویژه معاونت برنامه‌ریزی و

توسعه کسب ‌وکار گروه موجب شد تا روند اجرای این طرح اقتصادی سرعت قابل ‌توجهی یابد.

جزایری تصریح کرد: کسب استانداردهای یکپارچه مدیریت ISO-۹۰۰۱, ISO-۱۸۰۰۱, ISO-۱۴۰۰۱ و ISO-۳۱۰۰۰ به‌عنوان دستاوردی نادر در صنعت پتروشیمی در دوره طرح و کسب تقدیرنامه چهارستاره

از دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح در سال گذشته اعلام کرد.

وی انعقاد قرارداد تجهیزات پروژه را ۵۵ میلیون یورو معادل ۴۳ درصد ارزش مالی تجهیزات طرح اعلام کرد و گفت: عملیات ساخت ساختمان‌ها ی این طرح صنعتی با زیر بنای ۲۷ هزار و ۵۲۴

مترمربع، بتن‌ریزی فونداسیون ساختمان‌ها، تجهیزات و سازه‌های عبور خطوط لوله و نصب سازه‌های فلزی از اقدامات مهم این شرکت در سال مالی سال گذشته بوده است.

جزایری گفت: تلاش این شرکت استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و ارتقای سهم داخلی‌سازی در صنعت پلیمر است.

ثبت شرکت صنایع پلیمر گچساران، آبان ۱۳۹۶ انجام و اجرای طرح پلی‌اتیلن سنگین در شهریورماه ۱۳۹۹ به‌صورت پیمان EPCC ازسوی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) آغاز شد.

شرکت صنایع پلیمر گچساران با خوراک مصرفی ۳۰۵ هزار تن در سال اتیلن، ۳۰۰ هزار تن در سال پلی‌اتیلن سنگین تولید خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha