۱۸۰پروژه فضای دانش‌آموزی در فارس افتتاح شد

شیراز - ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: در یکسال گذشته، ۱۸۰ پروژه آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش تکمیل و بهره‌برداری شده که این اقدام نقش موثری در تقویت زیرساخت های آموزشی داشته است .

محمد خلیل خرد روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، اعلام کرد: این پروژه‌ها با زیربنای ۱۱۲ هزار و ۷۶۷ متر مربع تکمیل و بهره‌برداری شد و ۸۸۲ باب کلاس درس رابه فضای دانش‌آموزی فارس اضافه کرد.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این ۱۸۰ پروژه داش‌آموزی‌هزینه شد و که حدود نیمی از این از آن با مشارکت خیران مدرسه‌ساز انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس افزود: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سرمایشی و گرمایشی نیز ۱۱۲ مدرسه با ظرفیت ۶۷۰ باب کلاس درس مناسب‌سازی شد.

خرد اضافه کرد: ۲۷۵ پروژه دولتی و مشارکتی نیز در دست اجرا است که در مجموع یکهزار و ۱۰۰ کلاس درس به سرانه دانش‌آموزی فارس اضافه می‌کند.

وی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز، نقش بسیار مهمی در تامین فضای آموزشی دارند و حضور آنها در عرصه مدرسه‌سازی، به ویژه در سالهای اخیر، تحولات شگرفی را در ارتقای فضاهای آموزشی و تجهیزات مدارس ایجاد کرده است.

مدیرکل‌ نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس با اشاره به فعالیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز فارس از سال ۸۷ تا کنون، گفت: طی این مدت چهار هزار پروژه آموزشی و پرورشی با ظرفیت ۱۴ هزار باب کلاس درس از سوی خیران یا با مشارکت آنها در فارس ساخته شده و در اختیار فرزندان این استان قرار گرفته است.

خرد عنوان کرد: اکنون نیز فهرستی از ۶۵ پروژه نیمه تمام آموزشی، تربیتی و ورزشی دانش‌آموزی در شهرستان‌های مختلف فارس تهیه شده تا برای جذب مشارکت خیرین در تکمیل و آماده‌سازی آنها، پیشنهاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha