۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85484682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اجلاس روسای دانشگاه‌ها به تعویق افتاد

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85484682
اجلاس روسای دانشگاه‌ها به تعویق افتاد
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که مقرر بود ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود، درپی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، این نشست به صورت فصلی (هر سه ماه یک بار) با حضور روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، وزیر علوم و سایر مسئولان این وزارتخانه برگزار می‌شود.

موضوع اجلاس خرداد ماه روسای دانشگاه‌ها «مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری» بود که بر اساس برنامه ریزی قرار بود 2 تا 4 خرداد برگزار شود و در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه بالگرد، این اجلاس لغو و به زمان دیگری موکول شد که زمان بعدی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اجلاس پیشین با موضوع نظام ارتقا بهره‌وری در آموزش عالی (ناب) چهارم تا ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس پیشین روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بر ارتقای بهره‌وری آموزش عالی تاکید کرد و از معرفی ۱۰ رئیس برتر دانشگاه‌های کشور در اجلاس آینده خبر داد و گفت: در اجلاس بعدی که ۱۰ نفر از رؤسای برتر دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، موضوع بهره‌وری حتماً لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همه همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

بر اساس اعلام کمیته تشییع، پیکر این شهدا سه‌شنبه (اول خرداد) در شهر تبریز و سه شنبه بعدازظهر در شهر قم با حضور مردم تشییع می‌شود. چهارشنبه صبح دانشگاه تهران میزبان پیکرهای مطهر این شهداست و مردم برای خداحافظی با رئیس جمهور شهید به دانشگاه تهران می‌روند. پنچشنبه صبح شهر بیرجند و پنجشنبه بعد از ظهر در شهر مشهد و در جوار حرم مطهر امام رضا مراسم تشییع و تدفین برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha