۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85484653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایرادات طرح حمایت از مالکیت صنعتی رفع شد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - سه‌شنبه - ایرادات طرح حمایت از مالکیت صنعتی را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی نوبت صبح امروز - سه شنبه اول خردادماه - مجلس شورای اسلامی رفع ایرادات شورای نگهبان به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و اصلاح شد.

در جلسه امروز با رای نمایندگان مجلس، ماده ۷۱ این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۷۱: در دعاوی مربوط به نقض حق اختراع در صورتی که اختراع به صورت فرآورده باشد، بار اثبات نقض بر عهده مدعی نقض است. اما اگر اختراع به صورت فرآیند دستیابی به یک فرآورده بود و دلایل متقن از جمله نظریه کارشناسی اطمینان آور وجود داشته باشد که ممکن است فرآورده به دست آمده از طریق فرآیند مزبور ساخته شده است و با تلاش های معقول فرآیندی که واقعا استفاده شده قابل احراز نباشد، در دعاوی مدنی بار اثبات عدم تولید فرآورده از طریق آن فرآیند بر عهده خوانده دعاوی نقض است.

در این حالت چنانچه خوانده برای اثبات ادعای خود اسناد یا مدارک یا اسرار تولیدی و تجاری به دادگاه یا کارشناس رسمی دادگستری ارائه کند، افشای آن ممنوع است و مرتکب علاوه بر جبران خسارت، به حداکثر مجازات برای افشای اسرار تجاری و تولیدی محکوم می شود و اجرای مجازات مذکور قابل تعلیق نیست.

به گزارش ایرنا، کلیات طرح حمایت از مالکیت صنعتی در جلسه روز چهارشنبه - ۲۶ آبان ماه سال ۱۴۰۰ - به تصویب مجلس رسید و بعد از چندین بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان امروز ایرادات باقیمانده این طرح رفع شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha