نبرد دوباره اسرائیل در شمال نوار غزه نشان دهنده شکست آن است

تهران - ایرنا - کارشناس نظامی فلسطینی نبرد دوباره ارتش رژیم صهیونیستی با رزمندگان مقاومت فلسطین در مناطقی در شمال نوار غزه را نشان دهنده شکست این رژیم در رسیدن به اهدافش عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سرلشکر «واصف عریقات» کارشناس نظامی فلسطینی امروز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری العربی الجدید درباره وضعیت کنونی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و از سرگیری درگیری رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در مناطقی از نوار غزه که رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی پاکسازی آنجا شده بود، گفت: از سرگیری عملیات زمینی نظامی اسرائیل در چندین منطقه از نوار غزه که پیشتر شاهد عملیات و درگیری با مقاومت فلسطین بود، به این معنی است که رژیم اشغالگر اسرائیل با انجام عملیات زمینی قبلی نتوانسته است به اهداف خود دست یابد.

وی افزود:‌ «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل چهار ماه پیش متعهد شد که بازوهای نظامی مقاومت فلسطین و تیپ های نظامی آن از بین می برد و طرح امنیتی خود در نوار غزه را اجرا می کند اما وضعیت میدان جنگ پس از گذشت هشت ماه، شکست طرح‌های نظامی رژیم اسرائیل و شکست عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه را به ثبت رساند، در حالیکه مقاومت اجرای تاکتیک‌های جدید در نبرد را آغاز کرد و از طریق آن ارتش رژیم صهیونیستی را به یک جنگ فرسایشی طولانی مدت سوق داد که در آن ضربات دردناکی به یگان های رزمی آن وارد شد.

به گفته عریقات، مقاومت در مرحله کنونی راهبرد نبرد همزمان با ارتش رژیم صهیونیستی در چند جبهه در داخل نوار غزه را دنبال می کند که نبردها در شهر رفح در جنوب و اردوگاه جبالیا و محله زیتون شهر غزه در شمال نوار غزه گواه این مدعا است. این راهبرد به مقاومت امکان می دهد که ضربات مهلکی را به نظامیان ارتش رژیم اسرائیل وارد کند.

این کارشناس نظامی با اشاره به توهم ارتش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مقاومت فلسطین در نوار غزه گفت: اتفاقات و تحولات کنونی در میدان نبرد پس از گذشت هشت ماه، نشان می دهد که تشکیلات نظامی و امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵مهر ۱۴۰۲) تاکنون در توهم به برده اند زیرا سران تل آویو روی تمام شدن توان مقاومت در طول این مدت حساب باز کرده بود اما این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در حدود نزدیک به هشت ماه گذشته، هیچ نتیجه و دستاوردی از جنگ علیه ساکنان غزه به دست نیاورده است و این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از بیش از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha