۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85484637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موضع‌گیری کم سابقه متحد سنتی آمریکا/ فرانسه: از دیوان بین المللی کیفری حمایت می‌کنیم

تهران-ایرنا- وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد از استقلال دیوان بین المللی کیفری (ICC) و درخواست دادستان آن برای صدور احکام بازداشت برای مقامات رژیم اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم حمایت می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه با استناد بر بیانیه وزارت خارجه فرانسه در این زمینه افزود: این کشور از دیوان بین المللی کیفری و استقلال آن و همچنین مبارزه این دیوان با مصونیت از مجازات در همه شرایط حمایت می کند.

وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه مدعی شد که به رژیم اسرائیل درباره «پیروی جدی از قوانین بشردوستانه بین المللی و به ویژه سطح غیرقابل قبول کشتار غیرنظامیان در نوار غزه و فقدان دسترسی کافی به کمک های بشردوستانه» هشدار داده است.

روز گذشته کریم خان دادستان دیوان بین المللی کیفری اعلام کرد که درخواست حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم را به دلیل جنایاتی از قبیل «قتل عمدی»، «نابودی یا قتل» و «گرسنگی» در طول جنگ غزه ارائه داده است.

کریم خان گفت: (رژیم) اسرائیل مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده و حملات گسترده و نظام مندی را علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام داده است.

به گزارش ایرنا، هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

این اولین مرتبه ای است که دیوان کیفری بین‌المللی، مقامات ارشد یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

اعلام تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بارداشت علیه نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه، واکنش و انتقاد شدید مقامات رژیم اشغالگر را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha