ورود بخش کشاورزی ایران به متاورس

تهران- ایرنا- رئیس مرکز علوم و فناوری اطلاعات کشاورزی از ورود بخش کشاورزی به فضای متاورس خبر داد و گفت: برای هوشمندسازی بخش کشاورزی اقدام شده است.

«حسین فرازمند»‌در حاشیه نمایشگاه «ایران بهره‌ور» در همایش ملی بهره‌وری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: یکی از مباحثی که برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی مطرح است استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی ادامه داد: در همین زمینه نسبت به هوشمندسازی کشاورزی اقدام شده و طرح‌هایی مانند آبیاری هوشمند و استفاده از اینترنت اشیا در حال انجام است.

رئیس مرکز علوم و فناوری اطلاعات کشاورزی از ورود بخش کشاورزی به فضای متاورس خبر داد و گفت: نخستین فضای متاورس بخش کشاورزی ایران با همکاری یک شرکت دانش بنیان ایجاد شد. در این فضا محصولات سازمان تات و جهاد کشاورزی قابل ارائه است.

فرازمند ادامه داد: تلاش می‌شود شرکت‌های بخش خصوصی کشاورزی هم بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و افراد می‌توانند در این فضا با یکدیگر ارتباط گرفته و از دستاوردها اطلاع حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، همایش ملی بهره‌وری ایران دیروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور مسئولان در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

در این همایش سخنرانان به بحث و بررسی مسائل مختلف از جمله رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری، ارتقای بهره‌وری مبتنی بر مشارکت مردم و تحقق شعار سال پرداختند.

در حاشیه این همایش دو روزه، نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای دستگاه‌ها و شرکت‌ها با عنوان «ایران بهره‌ور» در موضوع بهره وری برپا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha