۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85484565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درد فراق عزیزی که گوشه‌ای از جان ایران بود

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبر: 85484565
درد فراق عزیزی که گوشه‌ای از جان ایران بود

بوشهر- ایرنا- مسوولان بوشهری در آیین‌های بزرگداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیات همراه این سانحه هوایی را ضایعه‌ای جانکاه و درد فراق عزیزی برای ملت ایران اعلام کردند که گویی گوشه‌ای از جان ایران را ستانید.

به گزارش ایرنا ، مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: شهادت آیت الله رئیسی، فقدان بزرگ و حادثه‌ای سخت بود اما باید با توسل به ذات الهی و سیره اهل بیت (ع)، در مقابل مصیبت‌ها منفعل نشد.

" باقر گرگین" در مراسم عزاداری شهادت شهید سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه، در بین دانشگاهیان استان بوشهر با اشاره به خطبه‌های امام علی (السلام) در نهج البلاغه در خصوص بروز مصیبت‌ها و تشابه آن با این لحظات ملت ایران اسلامی گفت: امیر المؤمنین (ع) اشاره دارند که دنیا در اصل دار امتحان، تکالیف و مسئولیت‌پذیری انسان در قبال دستورات خداوند است و بشر برای رشد و تکامل آفریده شده و تکامل‌ها نیز از مسیر آزمون‌ها می‌گذرد و بی امتحان راهی به سوی کمال نیست.

وی یادآور شد: باطن مصیبت‌ها می‌تواند آینده‌ای روشن را نوید بخش باشد وهمانطور که به تعبیری که بر همگان روشن شد، شهید سلیمانی، زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک‌تر از گذشته شد، از دل این شهادت، صحنه‌هایی بزرگ‌تر و گشایش‌هایی عظیم‌تر برای نظام اسلامی رقم خواهد خورد.

فرماندار دیر نیز گفت: شهید آیت الله رییسی سردار کارهای نیمه تمام بود و همه کارهای نیمه تمام دولت در طول ۴۰ سال گذشته را به سرانجام رساند یا در ماه ها و سال آینده تکمیل می شود.

" یونس باربرز " افزود: هنر مردان خدا شهادت است و خداوند مزد خدمت صادقانه را به این جمع خدمتگزار داد.

وی یادآور شد: سانحه هوایی برای رئیس جمهور و هیات همراه باعث شد تا یکی از بهترین خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی و همراهان عزیز او که کمر همت برای خدمت بسته بودند را از دست دادیم.

امام جمعه گناوه نیز گفت: ولایتمداری، کار جهادی و خالصانه، شوق خدمت، تواضع و فروتنی و داشتن نگاه انقلابی از ویژگی‌های بارز آن شهید آـیت الله رئیسی بود.

" حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی " گفت: سانحه دلخراش و شهادت خادم‌الرضا رئیس‌جمهور محبوب و خستگی ناپذیر ملت ایران و هیات همراه مایه تاثر و تالم فراوان مردم ایران شد و داغ جان سوزی بر قلوب مؤمنین وارد کرد.

امام جمعه گناوه افزود: ولایتمداری، کار جهادی و خالصانه، شوق خدمت، تواضع و فروتنی و داشتن نگاه انقلابی از ویژگی‌های بارز آن سید عزیز و عالم وارسته بود و در نهایت شهادت در راه خدمت در شب ولادت حضرت رضا (ع)، پاداش نیّات صادقانه و تلاش‌های شبانه‌روزی او برای خدمتگزاری شد.

وی تصریح کرد: بی‌شک رئیس‌جمهور فقید و شهیدمان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، ازجمله یاران مورد وثوق و وفادار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و از ثمرات برجسته نظام اسلامی است که بیش از ۴۰ سال در سنگر مجاهدت و خدمت خالصانه مستمر به مردم، از هیچ کوششی دریغ نکرد و بر سر عهد خود ماند و گواه آن این است که در این راه ارزشمندترین دارایی خویش را بر طبق اخلاص گذاشت و به دیدار حق شتافت.

فرماندار تنگستان نیز گفت: آیت‌الله رییسی با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در دنیای بین‌الملل در طول دوره کاری شجاعانه از حریم و کیان ایران اسلامی دفاع کرد.

"احمد لطفی " اظهار کرد: حضرت آیت‌الله رئیسی از جنس مردم ، با مردم و پشتیبان مردم بود.

وی افزود: عدالت محوری، رفت و آمدها و گفتمانی که با مردم داشت زمینه‌ساز کارهای خوب در کشور شد.

فرماندار دشتی نیز گفت: خدمات دولت سیزدهم همیشه در دل‌ها ماندگار بوده و در این شهرستان نیز نمود بارز دارد.

" علی بحرانی " افزود: سید مظلومان با اتکا به امام هشتم وارد عرصه انتخابات شد و با خدمت صادقانه شاهد توسعه و پیشرفت در سطح کشور بودیم.

وی بیان کرد: آیت الله رئیسی مملکت را از بن بست خارج و خدا هم مزد استقامتش را با شهادت داد.

فرماندار دشتی عنوان کرد: مدیران شهرستان ذره‌ای از مسیر خدمت خارج نخواهند نشد و با تمام توان پیگیر مسائل مردم هستیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: تحریم، ترور، جنگ، فتنه‌های متفاوت و غیره،، برخی از اقدامات اصلی دشمن با هدف فروپاشی نظام اسلامی است، اما بزرگ مردانی همچون آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهید جمهور ایران و هیات همراه خویش همواره به طور جهادی و خستگی ناپذیر در راستای افزایش رفاه مردم، خنثی کردن اقدامات دشمنان و امید آفرینی در کشور تلاش می‌کردند.

" حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی" اظهار کرد: پس از شهادت رئیس جمهور و همراهان پرتلاشش شخصیت‌های انقلابی و سرنوشت ساز بسیاری به برکت خون این شهدا در کشور رویش و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پس از خبر شهادت این شهدای والا مقام خدمت یکپارچگی، انسجام و وحدت در میان تمامی افراد جامعه پررنگ‌تر می‌شود.

بخشدار ویژه خارگ نیز گفت: شهید آیت الله رئیسی در قله خدمتگزاری به مردم بود و فرهنگ خدمت را در حوزه‌های مختلف ترویج داد.

" محمدرضا دشتی زاده " اظهار کرد: کار، تلاش و اقدامات شهید آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران همواره کار دلی و در راستای تحقق رضایت خداوند بود، آغاز به‌کار دولت سیزدهم در روز میلاد امام هشتم (ع) و شهادت ایشان نیز در روز میلاد امام هشتم (ع) به‌وقوع پیوست.

وی افزود: ایشان در ۴۰ سال خدمت صادقانه خود در حساس‌ترین مسوولیت‌های سیاسی و قضائی کشور قرار داشتند و در دوران ریاست جمهوری در تمامی حوزه‌ها اقدامات مفیدی برای توسعه کشور انجام دادند.

بخشدار ویژه خارگ با تاکید بر اینکه مردمی بودن و فساد ستیزی شهید آیت الله رئیسی الگوی بی‌بدیلی برای تمامی کارگزاران نظام اسلامی است، تصریح کرد: همکاری و اتحاد بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی که از دغدغه‌های دکتر رئیسی بود و رفع بروکراسی‌های اداری برای گره‌گشایی از کار مردم و تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از موضوعاتی است که مطمئناً بدون هیچ‌گونه تعلل و وقفه‌ای با بهره گیری از ویژگی‌های ممتاز مدیریتی و رفتاری دکتر رئیسی دنبال خواهد شد.

فرماندار بوشهر گفت: شهید خدمت لقب آیت الله رئیسی برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد بود.

صالح رحیمی  اظهار کرد: امروز با توجه به خدماتی که در کشور ارائه شده است باید شکر گزار باشیم و اگر چنین حادثه‌ای در هر کشوری ایجاد می‌شد بحران‌های بسیاری داشتند، اما در جمهوری اسلامی ایران در حالی که رئیس جمهور خود را از دست دادیم اما هیچ خللی در روند کشور ایجاد نشد.

وی افزود: حضرت آیت الله رئیسی که امروز مردم عزادار ایشان هستند خدماتی ارائه کرد که تا سال‌ها مردم آن را احساس خواهند کرد. 

رحیمی ادامه داد: ثبات اقتصادی امروز مدیون زحمات شبانه روزی آیت‌الله رئیسی است.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه مکتب سلیمانی افرادی را تربیت کرد، مکتب شهید خدمت نیز بچه‌های نظام و انقلاب روز به روز به سرعت توسعه کشور می‌افزایند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور مجاهد و خادم الرضا (ع) و همراهانش را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

ابوالحسن عالی گفت: خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد ،قلب های ملت ایران را در بهت واندوه فرو برد بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ وجبران ناپذیر است وداغی است که به آسانی تسلی نمی یابد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دولت سیزدهم آیینه‌ای تمام نما از خدمت به مردم و بویژه محرومان و مظلومان بود که تا آخرین لحظه عمر سراسر خیر و برکتش از پا ننشست و در همین راه سترگ نیز به افتخار رفیع شهادت نائل شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha