۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85484547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۴۷۱ مکان ورزشی در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش گفت: یکهزار و ۴۷۱ مکان روباز و سرپوشیده ورزشی استان در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی شناسایی شد.

غلامحسین شاکری کوشکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده شامل سالن های ورزشی، چمن مصنوعی و پارک ها می شود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرداری‌ها با ارائه اطلاعات ورزشی شناسایی و ثبت شده است.

وی افزود: با اجرای آمایش سرزمینی ورزش ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و استعدادهای ورزشی هر منطقه شناسایی و احصا می‌شود تا براساس این توانمندی ها برای ورزش استان برنامه‌ریزی کرد.

به گفته شاکری کوشکی؛ در این طرح اطلاعات ورزشی موجود در مناطق مختلف استان در سامانه بارگذاری و ثبت می‌شود تا در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی استان بر اساس زیرساخت‌ها و آمار قهرمانان، مربیان و ورزشکاران سازمان یافته برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی ورزش در خراسان شمالی، گفت: برای اولین بار در سال گذشته شورای عالی ورزش استان با حضور استاندار و مدیران مرتبط با ورزش و روسای هیات های ورزشی برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این شورای ورزشی، توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی و رفع مشکلات ورزشکاران استان است.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان‌شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی زیرپوشش اداره کل ورزش و جوانان استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha