تبریز آماده بدرقه شهدای خدمت/جمعیتی میلیونی برای وداع با رییس جمهور محبوب

تبریز - ایرنا - تبریز در اولین روز خرداد در حالی با هوای بارانی آماده بدرقه شهید آیت الله رئیسی می شود که جمعیتی میلیونی در خیابانهای تبریز حاضر شده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مردم مومن و سوگوار شهر شهید پرور تبریز از ساعتی قبل در میدان شهدای این شهر تجمع کرده اند و منتظر آغاز مراسم وداع هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهدای بالگرد سفر ورزقان دیشب میهمان معراج شهدای تبریز بودند، گفت: از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه وداع باشکوه شهدا از میدان شهدای تبریز به سمت مصلی آغاز می شود.

حجت الاسلام میکاییل اسکندری افزود: پیکر مطهر رئیس جمهور به قم منتقل شده و از جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعات پایانی شب سه شنبه پیکرها برای مراسم وداع به مصلی تهران انتقال خواهند یافت و صبح روز چهارشنبه دوم خرداد ماه برنامه تشیع حضرت آیت الله رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

وی گفت: صبح روز پنجشنبه سوم خرداد ماه نیز با توجه به تعلق خاطر شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشیع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا به مشهد مقدس انتقال خواهد یافت.

پیکر امام جمعه محبوب تبریز هم روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha