۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85484503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عزای عمومی در پاکستان؛ گیلانی برای عرض تسلیت به سفارت ایران آمد

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با روز عزای ملی در پاکستان در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، جانشین رئیس جمهور پاکستان با حضور در سفارت ایران در اسلام‌آباد این ضایعه عظیم را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، سید یوسف رضا گیلانی امروز در بدو به ورود به سفارت کشورمان در اسلام‌آباد مورد استقبال رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و جمعی از دیپلمات‌های کشورمان قرار گرفت.

وی در گفت وگو با سفیر ایران اندوه عمیق خود ناشی از درگذشت دلخراش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و همراهان ایشان از جمله وزیر امور خارجه را ابراز کرد و گفت: امروز تمام مردم پاکستان سوگوار هستند و چرا که پاکستان یک برادر و دوست عزیز خود را از دست داد.

جانشین رئیس جمهور پاکستان همچنین دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیات همراه را امضا کرد.

گفتنی است بنا بر تصویب کابینه، دولت پاکستان امروز ۲۱ می (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان امروز در اسلام‌آباد و مراکز ۴ ایالات این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمده است. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، امروز را روز عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha