جابری انصاری: شهید امیرعبداللهیان خستگی را خسته کرده بود

تهران-ایرنا- جابری انصاری گفت: رفتار و کردار شهید امیرعبداللهیان در برخورد با افراد مختلف اعم از مدیران، کارشناسان و کارکنان در سطوح مختلف وزارت امور خارجه به گونه‌ای است که در واقع غم نبود ایشان در وزارت امور خارجه یک غم فراگیر است.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ حسین جابری انصاری سخنگو و معاون اسبق وزارت امور خارجه ضمن تسلیت حادثه جانسوز شهادت رئیس جمهور محترم و هیات همراه وی به تشریح ابعاد شخصیتی و جنبه‌های رفتاری وزیر امور خارجه پرداخت.

جابری انصاری گفت: شهید عزیز و سعید حسین امیرعبداللهیان از جمله نیروهای ارزشمندی بود که چند دهه در وزارت امور خارجه همه‌ی رده‌های مختلف را طی کرد. او از مدیران پرشی آنگونه که گاه برای افرادی اتفاق می‌افتد نبود. وی بعد از تحصیل در دانشکده وزارت امور خارجه از کارشناسی شروع کرد، معاونت اداره، ریاست اداره، مدیر کلی، معاونت وزیر در مسئولیت‌های مرکز، سفیری و در نهایت هم که در سه سال اخیر به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در عالی‌ترین مسئولیت دیپلماسی کشور فرصت خدمت به ایران و اسلام را پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیرعبداللهیان از کسانی بود که خستگی را خسته کرده بود. یعنی واقعا خستگی‌ناپذیر بود وقت و انرژی می‌گذاشت و با تمام سلول‌های وجودش کار می‌کرد. در واقع کار یک امر تزئینی برای وی نبود؛ امری بود که عقیده و جهاد بود و سلول سلول‌های وجود وی آغشته و آکنده از میل به خدمت برای ایران و اسلام بود؛ به تمام معنی کلمه بدون هرگونه مجامله‌ای عرض می‌کنم وی از جمله مدیران و دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه ایران بودند که خستگی را خسته کرده بود. ما این تعبیر را قبلا در حضور وی و در غیاب وی در ارتباط با مرحوم حسین شیخ الاسلام از مدیران ارشد طولانی مدت وزارت امور خارجه همیشه بکار می‌بردیم و حق این هست که امروز در ارتباط با شهید امیرعبداللهیان تکرار بکنیم.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبر ضمن اشاره به اینکه کار برای وی از جنس عقیده و جهاد بود، افزود: خیلی فرق می‌کند اینکه انسان کار را فقط برای کار بکند یا از جنس عقیده و جهاد باشد. شهید امیرعبداللهیان در عین حال که بسیار تلاش‌گر بود، همه‌ی وقت کار خودش را برای خدمت به اسلام و ایران اختصاص می‌داد و در عین حال این کار را جزئی از وجود، روح و روان خود و جزئی از عقیده و جهاد خود می‌دانست و برآیند این کار ژطبیعی است که متفاوت هست.

جابری انصاری: شهید امیرعبداللهیان خستگی را خسته کرده بود

جابری انصاری اضافه کرد: بعد دیگر شخصیت وی محبوبیت در مجموعه وزارت امور خارجه بود. از همان ساعات ابتدایی انتشار خبر سانحه با دوستان مختلف و جمع بزرگی از بدنه عمومی دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در ارتباط بودم. در واقع همه از لحظه‌ی نخست اضافه بر اینکه نگران رئیس جمهور محترم و مجموعه شخصیت‌هایی که در این بالگرد در معرض خطر قرار گرفته بودند. واقعا با تمام وجود نگران و دغدغه‌مند بودند و پی در پی یاد می‌کردند از اینکه وزیر محترم امور خارجه در این بالگرد است و همه نگران او بودند.

وی خاطر نشان کرد: تا صبح بسیاری از ما خواب نرفتیم. بسیاری از دوستان و همکاران وزارت امور خارجه تقریبا بیدار بودند، این برمی‌گردد به نوع سلوک، رفتار و شخصیت وی در دوران‌های مختلف خدمت از ابتدا تا انتها به عنوان عالی‌ترین مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران. رفتار و کردار وی در برخورد با افراد مختلف اعم از مدیران، کارشناسان و کارکنان در سطوح مختلف وزارت امور خارجه به گونه‌ای است که در واقع غم نبود وی در وزارت امور خارجه یک غم فراگیر است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: این یک موفقیت است که مدیری در عین حال که موفق می‌شود خدمات بزرگی را در حوزه سیاست خارجی انجام دهد از این موفقیت هم برخوردار باشد که مجموعه یاران او در سطوح مختلف در مرکز و نمایندگی‌ها نگران او باشند و از تمام وجود و عمر خودشان او را دوست داشته باشند نه اینکه فقط وزیر آن‌ها است یا همراهی و نگرانی صنفی دارند یک چیزی خیلی بالاتر از این است؛ آن حس بی ریای بی مجامله دوستی، محبت و صداقتی که در این فرد دیده بودند موج می‌زد. این را هم باید به عنوان یکی از جنبه های شخصیت و موفقیت شهید امیرعبداللهیان اشاره کرد.

معاون پیشین وزارت امور خارجه به مسئله اخلاص وزیر شهید اشاره کرد و افزود: در فراز و نشیب‌های عرصه زندگی سیاسی، آدم‌ها دائما در معرض مسائل مختلف سیاسی هستند. در حالیکه شهید امیرعبداللهیان به اخلاص به پایمردی و به صداقت و به راستی و درستی در کار خودش و در ایمان به عقیده خود و در تلاش و جهاد خود شناخته شده است. این قطعا یک ارزش و ویژگی برجسته شخصیتی آقای دکتر امیرعبداللهیان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه‌ی ما به عنوان همکاران وی در وزارت امور خارجه نام و یاد وی را گرامی می‌داریم. در برابر فروتنی‌ها، بزرگواری‌ها، تلاش‌ها و خستگی ناپذیری وی در خدمت به اسلام و ایران و تلاش طولانی مدت وی در خدمت به راه مقاومت به عنوان راه برگزیده ملت‌های منطقه تعظیم می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha