۱ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85484356
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لیتوانی: اوکراین باید آزادی بیشتری برای حمله به روسیه داشته باشد

تهران- ایرنا- «گابریلیوس لاندسبرگیس» وزیر خارجه لیتوانی دوشنبه گفت متحدان غربی باید محدودیت‌ها در زمینه استفاده اوکراین از تسلیحات آنها را بردارند و به کی‌یف اجازه بدهند آزادی بیشتری برای حمله به روسیه داشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی همچنین از پیشنهاد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین حمایت کرد.

لاندسبرگیس که با شبکه تلویزیونی LC۱ فرانسه گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ما از همان اول اشتباه کردیم که محدودیت‌هایی برای اوکراینی‌ها تعیین کردیم.

وی با بیان اینکه حامیان اوکراین از روسیه هراس دارند، اظهار کرد: اوکراینی‌ها باید اجازه داشته باشند که از تجهیزاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، به تحوی استفاده کنند که به اهداف راهبردی خود برسند.

وزیر خارجه لیتوانی تاکید کرد: آنها باید بتوانند به خاک روسیه، خطوط تدارکاتی و واحدهای نظامی روسیه که برای حمله به اوکراین آماده می‌شوند، حمله کنند.

وی گفت که غرب باید محدودیت‌هایی را بر استفاده اوکراین از تسلیحات آنها وضع کرده است، لغو کند.

لاندسبرگیس اظهار کرد، مربیان نظامی غربی که پیش از حمله سال ۲۰۲۲ روسیه، در اوکراین حضور داشتند، باید به آن کشور بازگردند و نیروهای جدید را آموزش دهند.

وی تصریح کرد: لیتوانی آماده است به ائتلاف تحت رهبری فرانسه برای آموزش سربازن اوکراینی در خاک اوکراین ملحق شود.

وزیر خارجه لیتوانی گفت: فرانسه با توسعه سامانه‌های دفاع ضدهوایی در کشورهای بالتیک توانسته است که در جایگاه رهبری قرار بگیرد.

از سوی دیگر، وی با درخواست از چین برای اعمال فشار به روسیه به منظور متوقف کردن جنگ در اوکراین مخالفت کرد و گفت که این مساله می‌تواند موجب وابستگی به چین شود.

لاندسبرگیس افزود: ما با درخواست از چین برای حل مناقشه اوکراین، کلید امنیت خود را در دستان چینی‌ها قرار می‌دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha