۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۵
کد خبر: 85484354
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: شهید آیت الله رییسی همواره بر احیای واحدهای راکد تاکید داشت

یزد-ایرنا-استاندار یزد گفت: احیای بنگاه‌های راکد اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری در دولت سیزدهم است و شهید آیت الله رییسی احیای واحدهای راکد را بهترین گفتمان‌ و اقدام می‌دانست.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی دوشنبه شب در حاشیه مراسم تجمع مردمی در سوگ شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و شهدای خدمت در میدان امیرچقماق یزد و در گفت و گو با ایرنا، افزود: مردمداری، خدمتگزاری از گفتمان های اصلی دولت سیزدهم است اما رئیس جمهور احیای واحدهای راکد را نیز بهترین گفتمان‌ می‌دانست و همواره بر این اصل تاکید داشت.

وی ادامه داد: رویکرد رئیس جمهور شهید تکمیل پروژه های نیمه تمام به جای آغاز پروژه های جدید بود و در استان یزد تا کنون یکصد بنگاه راکد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار یزد گفت: در سال جاری نیز در قالب طرح ایران یار رئیس جمهور مقرر شد به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا تسهیلات و منابع جدید داده شود و در همین رابطه نیز پروژه‌های اولویت‌دار با گرفتن نظر مردم هر منطقه اولویت بندی شده و متناسب با منابع به اتمام خواهد رسید.

فاطمی ادامه داد: مهم ترین درس مکتب مدیریتی شهید آیت الله رئیسی این است که هیچ مسئله ای نباید باعث توقف خدمت به مردم شود و لذا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله رئیسی به عنوان یکی از خدمتگزاران مردم، ارتحال شهادت گونه ای داشتند.

وی افزود:در مدت باقی مانده از عمر این دولت، نه تنها سرعت اقدامات و فعالیت ها کمتر نخواهد شد بلکه با سرعتی بیشتر و انگیزه ای مضاعف، مسیرِ خدمت مخلصانه با افتخار تداوم خواهد یافت.

استاندار یزد گفت: شهید آیت الله رییسی ۲ سفر به این استان به عنوان رئیس جمهور داشتند و در سفر اول بیش از ۷۳ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال آن در کمتر از ۲ سال محقق شده است.

فاطمی ادامه داد:ا قدام بسیار بزرگ و تحول گرایانه‌ای نیز در حوزه آب برای بسیاری از استان ها و از جمله استان یزد رقم خورد و اجرای فاز اول خط دوم انتقال آب دریا با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال و ظرفیت انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب آب از عملکردهای دولت سیزدهم و سفر رئیس جمهور به استان یزد بود.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم جهت تامین هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کامل پروژه خط انتقال آب دریا به یزد به طول ۷۳۰ کیلومتر نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار یزد گفت: طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از ابرپروژه های مهم این دولت است و سهم این استان نیز ساخت ۵۷ هزار واحد بود و همه استان به کارگاه عمرانی تبدیل شده و بیش از ۹ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متر مربعی به افراد مشمول قانون جوانی جمعیت در این استان واگذار شد.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha