۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85484316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی : کشورهای غربی بیش از گذشته در جنگ با روسیه مداخله مستقیم داشته باشند

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که غربی‌ها در تصمیم‌گیری برای ارسال سلاح کُند عمل می‌کنند و از آنها خواست در جنگ با روسیه بیشتر از قبل مداخله مستقیم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، زلنسکی در مصاحبه با رویترز که دوشنبه منتشر شد، اظهار کرد، وی برای آنکه شرکای کی‌یف را به درگیری مستقیم‌تر در جنگ با روسیه بکشاند، تلاش می‌کند و از آنها می‌خواهد به اوکراین اجازه دهند از تسلیحاتی غربی علیه تجهیزات نظامی روسیه که در نزدیکی مرز قرار دارند، استفاده کند.

وی با ابراز ناخرسندی از نحوه تحویل تسلیحات خصوصا سامانه‌های پاتریوت به اوکراین گفت که در این زمینه «یک گام به جلو برداشته می‌شود و دو گام به عقب.»

زلنسکی گفت که تصمیم‌گیری‌های غرب مدت زیادی طول می‌کشد و حتی «حدود یک سال» با تاخیر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی برای آنکه متحدان کی‌یف را بیش از پیش به درگیری مستقیم در جنگ با روسیه بکشاند، پیشنهاد کرد که کشورهای غربی در شرایط خاص موشک‌های روسیه را بر فراز اوکراین منهدم کنند.

وی با تکرار درخواست خود برای دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی افزود: روس‌ها از ۳۰۰ هواپیما در قلمرو ما استفاده می‌کنند. ما دستکم به ۱۳۰ هواپیما نیاز داریم تا در آسمان مقاومت کنیم.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: آیا نمی‌توانید در شرایط فعلی آنها را تامین کنید؟ بسیار خب... پس هواپیماهایی را که در کشورهای ناتو در همسایگی ما دارید به پرواز درآورده، اهداف دشمن را سرنگون و از غیرنظامیان حفاظت کنید.

زلنسکی افزود: آیا آنها می‌توانند این کار را انجام دهند؟ مطمئنم که می‌توانند. اما آیا یک حمله از سوی کشورهای ناتو به شمار می‌آید؟ خیر.

وی همچنین اعلام کرد که کی‌یف در حال مذاکره با شرکای بین‌المللی است تا بتواند از تسلیحات آنها برای حمله به سخت‌افزارهای نظامی روسیه در مرز و انجام حملات بیشتر در خاک روسیه استفاده کند.

اما زلنسکی افزود: تاکنون چیز مثبتی در این باره وجود ندارد.

آمریکا تاکنون اجازه نداده است اوکراین از موشک‌های این کشور برای حمله به آن بخش از قلمرو روسیه که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، استفاده کند زیرا غرب نسبت به احتمال تشدید درگیری با روسیه نگران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha