۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 1422
کد خبر: 85484280
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شوق شهادت و شهید خدمت

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبر: 85484280
سیدحرمت الله موسوی مقدم
شوق شهادت و شهید خدمت

ایلام -ایرنا - آیت الله رییسی؛ این سید والا تبار و این خادم بی‌قرار از اوتاد، اخیار و احرار انقلاب اسلامی و حامی و هادی با صداقت مردم بود که طبق تقدیر در آسمان سعادت و اوج عزت مزد خدمتش را با خلعت شهادت از خدا گرفت و ابراهیم‌وار در منجنیق عبرت و امتحان الهی به یک الگوی اخلاص و اسوه فرمانروایی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا - شهید "آیت‌الله رئیسی"، خادمی خاضع و خُسروِی خاشع بود که با اعجاز خاک، به افلاک رسید و با قبای همت و شوق خدمت به گنجِ شهادت رسید.

صاحب منصبی با ساغر سوز و ساحل محفوظ، خِرقه امیری را وانهاده، جامه نوکری پوشید و هم‌رنگ پا برهنگان حاشیه‌نشین از میز، منزلت و مکانت فاصله گرفت و با عَلمِ عشق و تحفه تسکین در کوه کرامت و صخره سخاوت آذربایجانِ ابدیت ایران جاودانه شد.

او امیری عاشق و قائدی صادق بود که سرشار از دنای درد و گِردبادِ بی‌قراری با شمشیر شهامت به جنگ فتنه و فساد رفت تا با مَرهم مِهر و معجزه محبت، جراحت محرومینِ جامانده را التیام بخشیده و مفسدان مکار را نیز مجازات و به دار مکافات بسپارد.

خدمتگزاری خوش صولت و خاکساری نیک‌سیرت که آفتِ فساد و آسیب فریبکاری از تیر تقاصش در امان نبود و اکسیر سلامت و کیمیای کرامت در سیمای صادقش موج می زد.

یادش بخیر حضرت آیت‌الله "سید ابراهیم رئیسی" منتخب مخلص مردم که اخلاصش در مقابل عشایر بادیه‌نشین ایران و اقتدارش در برابر مستکبران جهان، حکمرانی علوی را در اذهان عالم متبادر و متجلی می‌کرد.

شوق شهادت و شهید خدمت

اولین حاکم مسلمانی که در سازمان ملل، قُرآن کریم را بالای سر برد و هیمنه سردار حاج قاسم سلیمانی را به رُخ قدرت‌های ظالم دنیا کشید.

نخستین رئیس جمهوری که افتخار را در خدمت به بندگان خدا دید و در آخرین پروازش خلوص خدایی، وفای ولایی، محبت مردمی و پیمان پاکیش را در بلند آسمان ایران با خون پاک و اَبدانِ سوخته خود و یاران و همراهانش اثبات و امضاء کرد.

امروز و در عذاب فراقش خورشید خوبی‌هایش را می ستاییم و عرضه می‌داریم که" ای داغ بر دل نشسته و ای روح از تن گسسته، تو که به افتاح سدّ صفا و سازندگی رفتی چه شد که رود فرقت و اقیانوس هجرت به دشت دلهایمان گشودی و کنعان کدورت و غوغای غربت میهمانمان کردی؟

بدرود ای سید با سخاوت و ای سرباز بی تکلف وِلایت، خُلق نیک، دست پاک، چشم خدابین، گام استوار و خواستگاه مردمی شما در عرشه ارادت ما سبز است و تا سجده آسمان و بوسه بر آستان قدس شهیدانِ راه رستگاری خدمات خالص و نیت نورانی شما را ارج می نهیم و در محضر کریم کردگار، گواهی خواهیم داد که" اللّهُمَ اِنّا لا' نَعلَمُ مِنهُ الا خیرا".

آری؛ به مُلک و ملائک و ملکوت الهی خواهیم گفت که" تو به شوق خدمت ردای شهادت پوشیدی".

خرقه شهادت گوارایت باد ای قصه پر غصه روزگار ما، بدرود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha