پیام تسلیت رئیس شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت رئیسی و امیرعبداللهیان

نیویورک – ایرنا- رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، آقای پدرو کومیساریو آفونسو رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل که سفیر و نماینده کشور موزامبیک در سازمان ملل است، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت، فاجعه از دست دادن رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهانشان در سانحه سقول بالگرد را تسلیت گفت.

او در نشست شورای امنیت درباره امنیت و صلح بین المللی گفت: می خواهم سخنرانی خود را با تسلیت صمیمانه به مردم و دولت ایران به خاطر این فاجعه غم انگیز درگذشت ناگهانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان و سایر مقامات ارشد ایران آغاز کنم.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در ابتدای نشست خود یک دقیقه به احترام شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهان سکوت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل، سفیر و نماینده دائم موزامبیک که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری میلادی (مه) برعهده دارد، در ابتدای نشست شورای امنیت درباره امنیت و صلح بین المللی گفت: «به درخواست نمایندگان روسیه، چین و الجزایر و به نمایندگی از اعضای شورای امنیت، از همه حضار می خواهم به احترام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و همه سرنشینان این بالگرد که در سانحه ناگوار سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند و برای تسلیت به دولت و مردم ایران در جای خود بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.»

علاوه بر این، سفر و نمایندگان کشورهایی همچون ژاپن، گویان، روسیه، چین، مالت، سوئیس، موزامبیک و الجزایر نیز پیش از شروع سخنان خود بصورت جداگانه به دولت و ملت ایران این ضایعه را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، در ساعات ابتدایی امروز ۳۱ اردبیهشت‌ماه ۱۴۰۳، خبر تاسف بار شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه سایر همراهان در اثر سقوط بالگرد مخابره شد و ملت ایران را در غمی بزرگ فرو برد.

این سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس جمهور در مسیر بازگشت به تبریز و پس از افتتاح سد قیز قلعه‌سی و افتتاح سد خداآفرین رخ داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha