جزییات لغو امتحانات نهایی دانش آموزان در مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از لغو آزمون نهایی دانش آموزان این استان همزمان با سراسر کشور به دلیل شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور خبرداد.

حسین کمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد و اعلام پنج روز عزای عموی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد تشییع شهدای خدمت، امتحانات نهایی دانش‌آموزان سراسر کشور از جمله این استان تا پایان هفته لغو شد.

وی تصریح کرد: برنامه جدید امتحانات نهایی دانش آموزان به زودی اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اهمیت تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون کنکور سراسری، برگزاری امن و سالم آزمون‌های نهایی خرداد و رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان، والدین و آسودگی خاطرشان یکی از اولویت‌های اصلی نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

جزییات لغو امتحانات نهایی دانش آموزاندر مازندران
شرکت بیش از ۳۱ هزار داوطلب در آزمون نهایی امسال

کمالی، شمار شرکت‌کنندگان در آزمون نهایی خردادماه امسال را ۳۱ هزار و ۲۸۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۹ هزار و ۴۵ نفر از شرکت‌کنندگان بزرگسالانی هستند که از سال‌های گذشته به دنبال دریافت مدرک دیپلم، ترمیم نمره یا ایجاد سابقه هستند.

وی اظهار کرد: سوالات آزمون سراسری است اما تصحیح سوالات هر استان توسط یک استان دیگر انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: سوالات از کتاب‌های دانش‌آموزان طراحی شده و به همین دلیل شرکت‌کنندگان حتما کتاب را مطالعه کنند، سوالات مفهوم‌ محور است و شرکت‌کنندگان باید با استنتاج به سوالات پاسخ دهند.

مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha