آیت الله رئیسی یک خادم واقعی برای زائران حرم امام رضا(ع) بود

مشهد- ایرنا- معاون سابق اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در زمان تولیت آیت الله رئیسی گفت: شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمانی که عهده‌دار مس,ولیت آستان قدس رضوی بود یک خادم واقعی و مخلص برای زائران امام رضا(ع) به شمار می‌رفت.

سید خلیل منبتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت برای شهادت خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی به بیان خاطرات خود از ایشان در زمان عهده‌داری مسوولیت آستان قدس رضوی پرداخت و افزود: شهادت می‌دهم آن مرحوم حتی زمانی که به عنوان رییس قوه قضائیه منصوب شد و قصد رفتن از آستان قدس رضوی را داشت، با دادن یک چک همه هزینه‌ها حتی پول ناهار و شام و صبحانه‌ای که در حرم میل کرده‌ بودند را پرداخت نمود.

وی اضافه کرد: آیت الله رئیسی زمانی که خواستند به قوه قضائیه بروند به ما فرمودند که "حساب و کتاب کنید که همه هزینه‌های مربوط به آنچه از حرم استفاده کرده‌ام را پرداخت کنم" هر چه قدر به ایشان اصرار کردیم که این حق شما به عنوان تولیت بوده و هیچ دینی به گردن ندارید، اما ایشان نپذیرفتند و در نهایت یک چک از حساب شخصی خود برای این موضوع اختصاص دادند.

معاون سابق اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: در آن زمان شبکه‌های خبری معاند بارها مدعی می‌شدند که ایشان از اموال آستان قدس رضوی نفع شخصی دارد اما آن مرحوم در برابر تهمت‌ها هیچ نمی‌گفت، در حالی که من از نزدیک در جریان تمام امور و حساب و کتابهای دفتری تولیت بودم و شهادت می‌دهم یک ریال هم از اموال آستان قدس رضوی برای خود بهره نگرفتند، حتی در زمان تولیت آیت الله رئیسی برای راحتی زائران، مهمانسرای جدید در حرم با وقف فرد خیری ساخته شد و اعتقاد داشتیم که امام رضا(ع) خود مسیر را هموار خواهد کرد که همین طور هم می‌شد.

منبتی از آیت الله رئیسی به عنوان یک خادم واقعی برای حرم مطهر رضوی یاد کرد و افزود: در زمان تولیت آن مرحوم، خدمت به زائران و مجاوران به معنای واقعی کلمه در حرم مطهر امام رضا(ع) توسعه یافت، در حالی که قبل از آن مرحوم، حرم در روز یک وعده تا نهایت ۲ وعده غذای حضرتی به زائران اختصاص می‌داد اما به لطف آقای رئیسی حتی وعده صبحانه به سرویس روزانه مهمانسرای حضرت اضافه شد، به طوری که شمار غذای حضرتی در طول روز گاه به ۱۷۰ هزار پرس نیز می‌رسید.

به گفته خادمان حرم امام رضا(ع) در زمان تولیت آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی در طول روز به ویژه ایام خاص در فرودگاه، محورهای مواصلاتی، هتل ها و در هر جایی که زائر یا فرد محرومی وجود داشت، غذای متبرک توزیع می‌کردند و همیشه به من تاکید می‌کردند که نباید زائران امام رضا(ع) در اطراف حرم بی پناه بمانند و باید زمینه آسایش آنان فراهم شود و در همین راستا بود که در زمان تولیت آیت الله رئیسی زائرسراهای جدید ساخته شد.

از سمت راست، نفر اول سید خلیل منبتی

وی که اکنون مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی است از آیت الله رئیسی به عنوان یک فرد خستگی ناپذیر در خدمت به مردم به ویژه زائران امام رضا(ع) یاد کرد و گفت: خستگی ناپذیر بودن ایشان ما را به تعجب وامی‌داشت، تاکنون چنین فردی سراغ نداشتم که این گونه تمام وقت خود را صرف خدمت به مردم کند و تمام روز در حال سرکشی به بخشهای مختلف حرم بودند طوری که ما گاه توان همراهی با ایشان را نداشتیم و این انرژی و توان برای خدمت به مردم مثال زدنی بود.

منبتی افزایش زائران مستضعف به ویژه زائران اولی را از دیگر ثمرات حضور آیت الله رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی برشمرد و افزود: در این مدت آستان قدس رضوی روزانه پذیرای بیش از هزار تا هزار و ۲۰۰ زائر مستضعف و زیارت اولی بود که مهمان امام رضا(ع) می‌شدند.

معاون سابق اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: زمانی که آیت الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود به ما به عنوان خادمان حرم امام رضا(ع) تاکید کرد که به هیچ وجه در ستاد انتخابات ایشان حضور پیدا نکنیم و فقط وقت خود را صرف خدمت به زائران در حرم مطهر نماییم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رئیسی اواخر سال ۱۳۹۴ در پی رحلت آیت الله عباس واعظ طبسی که از سوی امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شده بود جانشین وی شد که این جانشینی تا ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷ به طول انجامید.

وی با محوریت منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب تولیت، اقدام های موثری در چارچوب خدمت موثر به حرم نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و خدمات به زائران این بارگاه قدسی در پایتخت معنوی ایران اسلامی انجام داد.

ایجاد معاونت امداد مستضعفان، کاهش شرکتهای زیان‌ده اقتصادی، ایجاد زائرشهر و زائرسرا، توسعه مفهوم خدمت و افزایش خادمان رضوی، راه‌اندازی شهرک علم و فناوری، توانمندسازی محرومان و توسعه فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقدامات موثر آیت الله رئیسی در زمان تولیت وی در آستان قدس رضوی بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ۳۰ اردیبهشت ماه گذشته در یک سانحه هوایی جان به جان آفرین تسلیم کرده و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha