اصفهان در سوگ دولتمرد هشتم + فیلم

اصفهان-ایرنا-چه کسی می دانست اینگونه می شود، دریغا که اندوه مشترک دلهای ایرانیان هنوز در باور نمی گنجد؛ یاران را چه شد؟

به گزارش ایرنا، همانگونه که چهره های مختلف سیاسی کشور با گرایش ها و دیدگاه های مختلف از شامگاه یکشنبه تاکنون با صدور پیام های جداگانه ابتدا سلامتی رییس جمهور را آرزو کردند و به فاصله کمی بعد فقدان او را تسلیت گفتند، شامگاه دوشنبه نیز اقشار مختلف مردم اصفهان همزمان با سراسر کشور گرد هم آمدند تا سنگینی این حادثه غمبار را کنار هم تاب بیاورند.

مردمانی که تا پاسی از شب دعاگویان چشم امید به خبرهای خوش دوخته بودند، با چشمان گریان و بغض های تنیده به بُهت، این فرجام ناباورانه را به سوگ نشستند تا وطن در این نو بزنگاه تنها نماند.

سفرهای رییس جمهور دولت مردمی هنوز به گوشه خاطرات مردم اصفهان پیوند خورده است؛ او که رنج راه به جان می خرید تا از میان فراز و فرود آن کورسوی امید بار دیگر پرفروغ بتابد.

حضور متاثرانه مسوولان و مدیران دولتی اصفهان که حالا گویی سایه سر از دست داده اند در این مراسم مشهود بود، شاید آنها جلوه ای بدیع از مرد میدان بودن را به نظاره و تامل نشسته بودند.

استاندار و همراهان وی در آستانه ورودی مجلس سوگواری سید محرومان، این بار برای استقبال از مردم ایستاده بودند.

از سالخوردگان خمیده پشت تا جوانان بلندقامت، همه در میان تضادها و سلیقه های گوناگون آمدند تا بار این پریشان حالی را بین خود تقسیم کنند.

نوای سوزناک چند مداح و روضه خوانی های آنها پس از طنین اذان مغرب حال و هوای عجیبی به مراسم بخشیده بود.

گریه های بی خجالت، شانه های لرزانِ و سرهای در گریبان فرو رفته صحنه هایی بود که پیوسته به چشم می آمد؛ اگرچه این فوج فوج دلهره نیز بود که در سایه منویات شب گذشته رهبر معظم انقلاب و همدلی و هوشیاری مردم به آرامش تبدیل می شد.

شماری از مردم اصفهان نیز مزار نورانی سردار شهید محمدرضا زاهدی و همرزمانش را همچون نگین در بر گرفته بودند و به یاد رفاقت دیرینه خادم الرضا با شهدای مدافع حرم گریستند.

این کبوتر دلها بود که با نجوای "آمده ام ای شاه پناهم بده" در آرزوی حرم به پرواز در می آمد؛ گویی پیش روی هر دیده ضریح عشق پدیدار شده بود.

از نخستین دقایق اعلام خبر رسمی شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی، مسوولان و نهادهای مختلف اصفهان با صدور پیام های جداگانه این رخداد را تسلیت گفتند.

بسیاری از رویداهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان از جمله مسابقات لیگ برتر فوتبال و هندبال و نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها بدنبال اعلام عزای عمومی به زمان دیگر موکول شد.

سینماها و مراکز تفریحی و گردشگری کلانشهر اصفهان نیز برای گرامیداشت شهادت رییس جمهور فعالیت خود را متوقف کردند.

از شهرها و روستاهای استان اصفهان نیز خبر می رسد واقعه هولناک شهادت رییس جمهور و همراهان وی فضایی آکنده از حزن ایجاد کرده و مراسم گرامیداشت «شهدای خدمت» کماکان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا،بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha