۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85484146
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نوری المالکی: ایران اسلامی از تمامی مصیبت‌ها قدرتمندتر از گذشته بیرون آمده است

تهران-ایرنا- رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق امروز (دوشنبه) در واکنش به شهادت رئیس‌جمهوری ایران، وزیر امور خارجه و هیأت همراه آنها در سانحه سقوط بالگرد، ضمن دردناک خواندن این مصیبت تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامی مصیبت‌ها سربلند و قدرتمندتر از گذشته بیرون آمده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری نینا، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در پیامی در پلتفرم ایکس در این باره نوشت که این ضایعه را به حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و به ملت شجاع ایران تسلیت عرض می‌کنم.

المالکی افزود: این فاجعه بزرگ ما را به شدت آزرده و قلب ما را به درد آورده است، با این حال ما نمونه خوبی از صبر و استقامت با آنچه بر اهل بیت علیهم السلام در کربلا گذشت در خاطرمان داریم.

وی تاکید کرد: ما اطمینان کامل داریم که ایران اسلامی با حضور پربرکت رهبر فرزانه و فرزندان وفادار خود می‌تواند بر این مصیبت فائق آید، چرا که همواره در مسیر خود با مشکلاتی روبه‌رو بوده است، اما قوی‌تر و مصمم‌تر از تمامی آنها خارج شده است.

المالکی ادامه داد: از خداوند متعال برای شهدا رحمت و برای رهبری و ملت برادر ایران و خانواده‌های شهدا صبر و شکیبایی مسالت می‌کنیم.

پیش از این نیز مقامات سیاسی و حزبی مختلف عراق شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را به ملت و رهبری ایران تسلیت گفته بودند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha