۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبر: 85484104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به آمارهای لورکوزن با آلونسو؛ بالاتر از همه

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبر: 85484104
نگاهی به آمارهای لورکوزن با آلونسو؛ بالاتر از همه

تهران- ایرنا- قهرمانی تاریخی لورکوزن با سرمربی اسپانیایی در بوندسلیگا در شرایطی به دست آمد که این تیم توانست رکوردهای بی‌نظیری را به نام خودش در فوتبال جهان ثبت کند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، بایرلورکوزن و ژابی آلونسو پس از موفقیت خیره‌کننده و قهرمانی بدون شکست در بوندسلیگا، در فوتبال اروپا بیشتر از قبل نامشان سر زبان‌ها افتاده است.

لورکوزن تحت هدایت سرمربی اسپانیایی‌اش، با ۲۸ پیروزی و ۶ تساوی، به اولین تیم تاریخ آلمان تبدیل شد که کل فصل را بدون شکست به پایان رسانده است. دستاوردی که حتی بایرن مونیخ با ۱۱ قهرمانی متوالی بوندسلیگا تاکنون نتوانسته به آن برسد.

در پنج لیگ برتر اروپا، تنها یوونتوس (۱۲-۲۰۱۱) در سری‌آ و آرسنال (۰۴-۲۰۰۳) در لیگ برتر انگلیس قبلا به این عنوان دست یافته بودند. لورکوزن اکنون در این باشگاه انحصاری به آنها ملحق خواهد شد که شامل اعضای دیگری مانند پرستون (۸۹-۱۸۸۸)، آث میلان (۹۲-۱۹۹۱)، اتلتیک (۳۰-۱۹۲۹) و رئال مادرید (۳۲-۱۹۳۱) نیز می‌شود.

آنها همچنین پس از ۵۱ بازی بدون شکست، تنها تیمی در فوتبال جهان هستند که این تعدد بازی بدون شکست را ثبت کرده‌اند. رکوردی که همچنان می‌تواند بهبود پیدا کند.

قهرمانی لورکوزن با این رکوردها در شرایطی به دست آمد که آلونسو در سال ۲۰۲۲ روی نیمکت این تیم نشست تا تیمی که در منطقه سقوط قرار داشت را در فاصله یک سال و نیم به صدر آلمان رساند و این باشگاه را به اولین قهرمانی بوندسلیگا در تاریخ ۱۱۹ ساله خود هدایت کند.

لورکوزن طی روزهای آتی در فینال جام‌حذفی آلمان و همچنین دیدار پایانی لیگ اروپا نیز به میدان می‌رود و آلونسو می‌تواند فصل رویایی خود را با فتح سه‌گانه تکمیل کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha