فعالان رسانه‌ روسیه: ایرانیان! در غم شما شریک هستیم

مسکو- ایرنا- جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای روسیه با انتشار پیام‌ها و یا ارسال نامه‌های جداگانه‌ای، به مردم ایران به خاطر از دست دادن رئیس‌جمهوری و همراهان وی در سانحه هوایی تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، پیام‌های ارسالی و یا منتشر شده رسانه‌های روس با مضامینی همچون ابراز تسلیت و «در غم شما شریک هستیم» را در بر می‌گیرد.

از آن جمله، مارگاریتا سیمونیان سردبیر گروه رسانه ‌ای روسیه امروز و کانال تلویزیونی RT (راشا تودی) در کانال تلگرامی خود نوشت:‌ رئیسی درگذشت. به مردم ایران تسلیت می گوییم.

مدیر مسئول خبرگزاری تاتار اینفورم (جمهوری تاتارستان) روسیه در پیامی خطاب به مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، عروج شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور را تسلیت گفت.
رینات بلالوف روز دوشنبه در این پیام خطاب به علی نادری نوشت: درگذشت غم‌انگیز و نابهنگام رئیس‌جمهوری ایران را تسلیت می‌گوییم.
مدیر این رسانه روس در ادامه ضمن ابراز همدردی بخاطر وقوع سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی گفت: در غم شما شریک هستیم و ذهن‌های ما در این زمان غم‌انگیز با شما است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: با تأسف عمیق خبر حوادث تلخی را دریافت کردیم که طی آن ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضای هیئت همراه او جان باختند.
در این پیام آمده است: تیم رسانه ای روسیه امروز و خبرگزاری اسپوتنیک صمیمانه به مردم و دولت ایران، خانواده ها و دوستان قربانیان این حادثه تسلیت می گوید. امیدواریم مردم ایران بتوانند با شکیبایی و صبر این دوران سخت را پشت سر بگذارند.

دمیتری کسیلیف مدیرکل هولدینگ رسانه ای روسیه امروز، دابرادییف مدیرکل صدا و سیمای روسیه و ولادیمیر سالاویف رئیس اتحادیه خبرنگاران این کشور نیز پیام های تسلیتی ارسال کردند.

پایگاه خبری آسیا تودی نیز با ارسال پیامی به دفتر ایرنا در مسکو، با ایرانیان در غم از دست دادن رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان آنها در بالگرد حادثه دیده ابراز همدردی کرد.

دفتر شبکه تلویزیونی پاکستان (PTV) در مسکو نیز با ارسال پیام تسلیتی به دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در روسیه، به خبرنگاران و عکاسان ایرنا و نیز ملت ایران به خاطر وقوع سانحه هوایی تسلیت گفت. 

پیش از این، رئیس‌جمهوری، رؤسای دومای دولتی (مجلس سفلی) و شورای فدراسیون (مجلس سنا)، وزیر امور خارجه،‌ رئیس کمیته بین‌الملل دوما، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس، رئیس اداره امور دینی مسلمانان و برخی دیگر از مقامات و شخصیت‌های روسیه،‌ عروج شهادت گونه رئیس جمهوری و همراهان وی را تسلیت گفته اند.

شماری از شهروندان مسکو پایتخت روسیه نیز روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و ساعتی پس از انتشار خبر عروج شهادت‌گونه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی، با اهدای گل به سفارت کشورمان در مسکو با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

در پی حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ و در روز تعطیل کاری در این کشور، ضمن دعوت از سفیر کشورمان در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را در حضور برخی مسئولان بلندپایه امنیتی و نظامی این کشور بررسی کرد. روایت سفیر ایران از جزئیات این جلسه را اینجا بخوانید.
ساعتی بعد، وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد:‌ با ابلاغ دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، تجهیزات و ۴۷ نفر از نیروهای ویژه برای مشارکت در عملیات جستجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به تبریز اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha