آیت‌الله رئیسی سلمان زمان بود

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی، شهید آیت الله رئیسی را سرباز ولایت خواند و گفت: او سلمان زمان بود و همواره خواست ولی امر مسلمین را به خواست شخصی ترجیح داد.

حجت السلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی روز سه‌شنبه در پی سقوط بالگرد و شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدا باید شهادت این روحانی خدوم، مجاهد، مخلص و مردمی را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، حوزه علمیه و بیت ایشان تسلیت و تبریک عرض کنم.

وی با بیان اینکه ارتحال این عالم بزرگوار و شهادت رئیس جمهور خدمتگزار ضربه اندوهناک در حیات انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار آن بود که بعد از مقام ریاست جمهوری و احراز این پست با رأی قاطع ملت ایران، هیچ گاه غره نشد و خود را همواره با افتخار سرباز ولایت معرفی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، سربازی ولایت را ریشه در عمق وجود آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: اخلاص ایشان در پیروی از ولی امر مسلمین به گونه‌ای بود که دشمنان اسلام و مستکبران را خشمگین می‌کرد.

ادیانی با اشاره به خاطره دیدار آخر با شهید رئیسی در دانشگاه علوم نظامی امام حسن مجتبی(ع) گفت: به ایشان گفتم هر بار خود را سرباز ولایت می‌نامید گویی یک موشک به قلب آمریکا و استکبار شلیک می‌کنید.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی ذوب در ولایت و ارادت قلب و همبستگی کامل فکری و عملی با رهبر معظم انقلاب داشت، اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های این شهید والامقام ترجیح خواست و اراده معظم له به خواست و اراده شخصی خود بود که از او سلمان زمان ساخت که خواست خود را به اراده امیرالمومنین ترجیح می‌داد.

نماینده ولی فقیه در فراجا تاکید کرد: رفع دغدغه فقرا؛ دغدغه همیشگی رئیس جمهور فقید بود و به معنای واقعی کلمه همانند جد بزرگوارشان رسول اکرم(ص) یار صمیمی و دلسوز فقرا بود و در سفرهای استانی آنان را با هیچ تکبری در آغوش می‌کشید.

ادیانی «مردم دوستی» را برای شهید آیت الله رئیسی ویژگی بارز دانست و افزود: ذره‌ای مقام ریاست جمهوری او را تغییر نداد و در برابر دوستان و مردم هیچ تکبر و غروری نداشت و به معنای خالص کلمه بی‌آلایش بود.

به گفته او، دلسوزی برای اعتلای کشور نیز خصلت شهید آیت الله رئیسی بود که با بی‌اعتنایی و عبور از مزمت‌ها و ملامت‌ها، تمام همت خود را در راه اعتلا، پیشرفت انقلاب و اسلام هزینه کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، شهید رئیسی را سرباز اسلام دانست و تشریح کرد: در طول حیات مبارک انقلاب برخی از افراد در مناصبی از حکومت سخنانی بر زبان می آوردند که موجب دل نگرانی مرزبانان دین و علمای دین می‌شد و بدعتی در دین بود اما آیت الله رئیسی هیچ گاه سخنی در سایش با دین و علما بر زبان نیاورد و نشان داد سرباز واقعی اسلام بود و به این عهد خود استوار بود.

ادیانی با بیان اینکه پایه‌های دینی و اعتقادی شهید رئیسی مستحکم بود و ذره ای از مرز و حدود اسلام خارج نشد، اضافه کرد: این انسانی انقلابی هیچ گاه به دنبال نمایش خود نبود و همواره به دنبال گره‌گشایی در کار مردم بود.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت) نیز در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی تسلیت گفت و اظهار داشت: عطر شهادت یک بار دیگر فضای کشور را با آسمانی شدن آیت الله رئیسی فرزند و خادم ملت و خادم الرضا و جمعی از همراهانش فرا گرفت و رهبر و ملت بزرگوار ایران و دوستداران انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فقدان جانکاهشان به سوگ نشاند.

ادیانی افزود: نظام اسلامی و مردم انقلابی در این حادثه دلخراش جمعی از خدمتگزاران صادق و مردمی را که برای اعتلا و پیشرفت کشور و رفاه ملت سرازپا نمی شناختند و بی وقفه و مجاهدانه مسیر خدمت را پیش گرفته بودند از دست دادند اما راه این شهیدان والامقام به ویژه سید محرومان و سیدالشهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی «رضوان الله تعالی علیه» با هدایت های رهبرحکیم و فرزانه انقلاب با شتاب بیشتر ادامه خواهد یافت و به فرموده معظم له «هیچ خللی در روند امور اجرایی کشور به وجود نخواهد آمد».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: شهید گرانقدر آیت الله رئیسی اندیشمندی مبارز و سرباز خستگی ناپذیر ولایت در میدان خدمت و عالمی مخلص، متواضع و ساده زیست و الگوی تمام عیار زی طلبگی در اوج مقام و مسئولیت بود، این شهید عزیز و همراهان شهیدش سرانجام با بیش از چهار دهه خدمت خالصانه و صادقانه و مجاهدانه در سنگرهای مختلف خدمت اجر و پاداش خدمت را دریافت کرد و سرافرازانه و سعادتمندانه «عند ملیک مقتدر و عند ربهم یرزقون» به همراه همراهانش آرام گرفت و به شهیدان پیوست.

ادیانی گفت: اینجانب که توفیق بهره مندی از لطف و محبتش را داشتم و خود نیز از ارادتمندان آن شهید بودم، با چشمی اشکبار و دلی خونین شهادت این شخصیت مردمی ولایی و محبوب و همراهانش به ویژه عالم جلیل القدر شهید آل هاشم را به محضر امام زمان (عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و اعضای مجلس خبرگان رهبری خانواده محترم و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تعزیت عرض کرده و از خداوند متعال رحمت و رضوان الهی و حشر با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای این شهیدان مسئلت دارم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به ملت ایران اطمینان می دهم که همکاران عزیزم در سازمان انتظامی کشور با هوشیاری و اقتدار کامل، امنیت کشور و آرامش مردم را در هر شرایط حفظ خواهند کرد.

آیت‌الله رئیسی سلمان زمان بود

هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی گفتند: رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha