حداد عادل: هدف آیت الله رئیسی حل مشکلات معیشتی و پیشرفت ایران بود

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هدف آیت الله رئیسی حل مشکلات معیشتی مردم و پیشرفت ایران بود، گفت: آیت الله رئیسی فردی با اخلاق، سلیم النفس و هوشمند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،غلامعلی حداد عادل در گفت و گویی در تشریح شخصیت آیت الله شهید سید ابراهیم رییسی گفت: فقدان دردناک آیت الله رییسی، رییس جمهور محترم و همراهان ارجمندشان را به پیشگاه امام زمان(عج) و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. من از ابتدای انقلاب با همه روسای جمهور آشنا بوده و کار می کردم، اما با هیچکدام به اندازه ایت الله رییسی نزدیک نبودم و در ۱۵ سال گذشته هم به طور متوسط هفته یک بار با آیت الله رییسی در جلسات مختلف نشست داشتم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه شهدای حادثه بالگرد ریاست جمهوری همه صادق، مومن، انقلابی و پرکار بودند، گفت: مهمترین خصوصیت و ویژگی شخصیتی آیت الله رییسی صداقت بود هر کس با ایشان کار می کرد قبول داشت که ایشان صادق و قابل اعتماد است.

آیت الله رئیسی فردی با اخلاق، سلیم النفس و هوشمند بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظا، شهیدجمهور آیت الله رییسی را فردی با اخلاق، سلیم النفس و هوشمند توصیف کرد و گفت: از نشانه‌های بارز آیت الله رییسی در صداقت این بود که خود را سرباز رهبری می دانست و به جد دنبال این بود که سیاست‌های کلی مورد نظر رهبری را در کشور پیاده کند و همه کسانی که به رهبر انقلاب ارادت داشتند به آیت الله رییسی هم علاقمند بودند.

حداد عادل با بیان اینکه هدف آیت الله رییسی حل مشکلات معیشتی مردم و پیشرفت ایران بود اظهار داشت: ایشان دوران کسب تجربه را در نظام جمهوری اسلامی پله پله طی کرد و با تجربه قوه قضاییه دیدگاه خوبی نسبت به عدالت خواهی و مبارزه با فساد داشت و به دنبال این بود که ریشه های فقر را بشناسد و حل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اهتمام در راه اندازی کارخانه ها را مصداق بارز اقدامات آیت الله رییسی در مبارزه با فقر عنوان کرد و با اشاره به پرکاری ایشان بیان داشت: از جمله خصوصیت ایشان پرکاری بود گاهی تا ساعت ۱۲ شب با وی جلسه داشتیم و خستگی برایش معنا نداشت.

آیت الله رئیسی از حاشیه سازی‌ها پرهیز کرد

مشاور عالی مقام معظم رهبری اضافه کرد: خصوصیت بارز دیگر آیت الله رییسی این بود که از حاشیه سازی پرهیز می کرد و اگر از کسی گلایه داشت مراقبت می کرد که این گله مندی را میان مردم نبرد و مردم در این سه سال سخنرانی از آقای رییسی حرفی که مساله ساز و حاشیه ساز باشد نشنیدند. وی کشور را به سوی اعتدال، آرامش و ثبات هدایت کرد.

مرحوم امیر عبداللهیان شخصیتی متدین و نجیب به تمام معنی کلمه بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح شخصیت مرحوم امیر عبداللهیان هم گفت: وی از دست پرورده های انقلاب بود که با داشتن مواضع انقلابی،پشتیبان مقاومت و آرمان فلسطین بود. زمانی که مسئولیت معاونت عربی افریقایی امور خارجه را بر عهده داشت بر مواضع ایشان حساسیت وجود داشت و خاری در چشم دشمنان بود.

حداد عادل اضافه کرد: مرحوم امیر عبداللهیان به خاطر تخصصی که در امور فلسطین داشت مسئولیتی در مجلس پذیرفت با سران مقاومت سابقه دوستی داشت و در مسیر اهداف نظام فعالیت می کرد در کل شخصیتی متدین و نجیب بود.

وی در مورد مرحوم آل هاشم بیان داشت: آیت الله آل هاشم امام جمعه نمونه، مردمی، خردمند، متدین ، دانشمند و پدری برای آذربایجان بود و با محوریتی که در آذربایجان داشت جلوی خیلی از شیطنت ها را گرفت و پشتوانه ای برای مردم اذربایجان بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha