۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85483949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز احساسات مردم بیرجند به سید شهیدان خدمت + فیلم

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبر: 85483949
ابراز احساسات مردم بیرجند به سید شهیدان خدمت + فیلم

بیرجند - ایرنا - مردم بیرجند که از روز گذشته تا اعلام خبر آسمانی شدن رئیس جمهور ساعات سختی را پشت سر گذاشتند، روز دوشنبه با برگزاری مجالس مختلف سوگواری، به ابراز ارادت و احساسات نسبت به شهید خدمت پرداختند.

به گزارش ایرنا، شب سی ام اردیبهشت برای مردم ایران و خراسان جنوبی انگار سخت ترین شب تاریخ بود؛ شبی که چشم‌ها نخوابید و دست‌ها رو به آسمان بلند بود تا شاید معجزه‌ای رخ دهد و رئیس جمهور به آغوش ملت بازگردد.

دل‌های آکنده از غم اما امیدوارانه اخبار بی شمار را در فضای مجازی و رسانه‌ها دنبال می‌کرد تا اینکه صبح شد و به سختی در باور مردمان این دیار گنجید که سید محرومان از ارتفاعات آذربایجان شرقی دعوت حق را لبیک گفت.

ستارگان خدمت راه آسمان را در پیش گرفتند اما عطر خدمات ارزشمند شان همیشه در عمق و جان این مردمان جاری است.

امروز به جمع مردم شهر بیرجند رفتیم تا از احساسشان در سوگ شهید جمهور بگویند؛ یکی از شهروندان آیت الله رئیسی را شخصیت بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: ایشان مخلص و وفادار به انقلاب بودند.

وی افزود: این حادثه برای خودم و دیگر اعضای خانواده بسیار نارحت کننده بوده است.

وی گفت: این حادثه تلخ در نظام جمهوری اسلامی، دولت و ایران اتفاق افتاد زیرا شخصیت جهادگر و انقلابی را از دست دادیم و بابت رئیس جمهور زحمتکش و جهادی کشورمان را از دست دادیم به همه کسانی که برای این کشور و نظام دلسوز هستند، تسلیت می‌گویم.

یکی از مادران شرکت کننده در مراسم بزرگداشت آیت الله رئیسی مخاطب دیگر ماست. چشمان قرمزش نشان می‌دهد که گریه کرده، جلو می‌روم و می‌خواهم که چند کلمه ای از احساساتش بگوید و بلافاصله پرده اشک جلوی چشمانش را می‌گیرد با کنج چادر قطرات اشک را از روی صورتش پاک می‌کند و می‌گوید: از دیشب که این خبر را شنیدم تاب نداشتم، صبح ۲ رکعت نماز امام زمان خواندم تا حاج آقا رئیسی به سلامتی برگردد.

یکی دیگر از بانوان بیرجندی گفت: از صبح که این خبر را شنیده‌ام تاب نشستن در خانه را ندارم برای همین با چند نفر دیگر از همسایه‌ها دوره ختم قرآن برای شادی روح شهیدان راه خدمت گرفته‌ایم تا بلکه تسلی بر قلب‌های همه ما باشد.

وی با یادآوری دیدارهای مردمی رئیس جمهور افزود: آیت الله رئیسی در این دیدار پای صحبت مردم می‌نشست و این روحیه مردمداری برای همه ارزشمند بود.

شهروند دیگری از روستای محمودآباد بیرجند که برای شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله رئیسی به بیرجند سفر کرده است گفت: شب گذشته برنامه‌های متنوعی برای جشن میلاد امام رضا (ع) در مجتمع فرهنگی و مذهبی روستا تدارک دیده بودیم که با توجه به وقوع این حادثه تبدیل به جلسه دعا و استغاثه شد امشب هم جلسه ویژه سوگواری شهدای خدمت در روستا پیش بینی شده است.

یکی از خدام رضوی که به مناسبت دهه کرامت میهمان خراسان جنوبی است، گفت: رئیس جمهور محبوب حقش شهادت اما نه الان بود، نباید در این شرایط رهبر را تنها می‌گذاشت امید است امام زمان (عج) به خانواده این شهدا و همه مردم آرامش دهد چون غم سختی است.

شهروند دیگری با بیان اینکه آیت الله رئیسی تنها هدفش خدمت به مردم بود افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری آیت الله رئیسی شخصیتی خستگی‌ناپذیر بود.

وی عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی قلبا آیت الله رئیسی را دوست داشتند و همه از سانحه‌ای که پیش آمد ناراحت شدند.

ابراز احساسات مردم بیرجند به شهید خدمت + فیلم

این شهروند با بیان اینکه شخصیت آیت الله رئیسی دوست داشتنی است گفت: کار جهادی و میدانی و خدمت بی منت ایشان در تاریخ و اذهان مردم به یادگار خواهد ماند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران در اثر سانحه هوایی حین خدمت به مقام رفیع شهادت نایل شد.

بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی، به مقصد تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد. عملیات امدادی از ساعات اولیه حادثه تا صبح امروز بی وقفه ادامه داشت و تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌دیده به علت مه آلود بودن هوا و سخت گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌ جمهور، تعدادی از محافظین و کادر پروازی بالگرد نیز در این سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌ جمهور ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد است که مسئولیت‌هایی از جمله ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha