هشدار وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی درباره تداوم نابسامانی در اراضی اشغالی

تهران-ایرنا- «موشه یعلون» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) درباره تداوم شرایط نابسامان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انزوای بین‌المللی این رژیم هشدار داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی درباره تبعات شکست از مقاومت فلسطین در جنگ علیه غزه هشدار داد و گفت: وضعیت مدیریت جنگ بدتر از وضعیتی است که نتیجه آن شکست هفت اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) بود.

وی خواستار تغییر کابینه «بنیامین نتانیاهو» شد و گفت: این کابینه اسرا را قربانی اهداف سیاسی خود کرده است و به وضعیت آوارگان جنگ بی توجه است.

این مقام صهیونیست، ارتش رژیم اسرائیل را فاقد راهبرد دانست و گفت: کابینه حاکم، نظامیان را بدون نقشه راه و هدف به میدان نبرد می فرستد.

یعلون، تداوم حاکمیت کابینه نتانیاهو را عامل بدتر شدن شرایط امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و بین المللی رژیم اشغالگر دانست و افزود: روابط تل آویو با همسایگان و حتی کشورهای متحد در بدترین شرایط قرار دارد.

وی از توده صهیونیست ها خواست به اعتراضات خیابانی علیه کابینه حاکم بپیوندند و گفت: ما باید برای تغییر به خیابان بیاییم.

به گزارش ایرنا، فشارها در سطوح سیاسی و نظامی بر کابینه ارتش رژیم صهیونیستی، در پی درجا زدن در جنگ علیه نوار غزه و ناتوانی در آزاد کردن اسیران صهیونیست افزایش یافته است.

«یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: ما باید به کابینه نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

لاپید در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با تکرار درخواست خود از «بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای استعفا از این شورا نوشت: از گانتس و گادی آیزنکوت (دیگر عضو شورای جنگ) می‌خواهم که کابینه را ترک کنند.

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر، بنی گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارائه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha