۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85483779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: آیت الله رئیسی احیاگر تلاش و خدمت جهادی بود

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، احیاگر کار، تلاش و خدمت جهادی در این دوران بود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در مراسم سوگواری آیت الله رئیسی و همراهان وی در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: شهادت خادم با اخلاص ملت رییس جمهور محبوب، ولایی، نستوه و خستگی‌ناپذیر و همراهان ایشان را به محضر رهبری و همه ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: امروز، روز میلاد حضرت امام رضا(ع) است، امامی که شهید آیت‌الله رئیسی، خدمتش را با حضور در مرقد آن امام همام آغاز کرد و حسن ختام خدمتش نیز، در شب میلاد ان امام همام با نیل به بالاترین درجه الهی که درجه شهادت است، رقم خورد.

استاندار کردستان ادامه داد: انقلاب ما چهره‌های برجسته‌ای را از خدمتگزاری در حوزه‌های مختلف به تاریخ ایران زمین و امت اسلامی و دینی معرفی و تقدیم کرده است.

زارعی کوشا یادآور شد: در دهه اول انقلاب چهره‌هایی همچون شهید بهشتی، شهیدمطهری و شهیدان رجایی و با هنر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که همه این‌ها سند حقانیت مسیر ملت بزرگ ایران بودند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی احیاگر خدمت جهادی و انقلابی در این دوران بود، اظهار کرد: رئیس جمهوری محبوب و پرتلاش که شبانه روز  در کمال فروتنی و تواضع در بین مردم بود، ویژگی شاخص وی که همیشه به آن افتخار می کرد تبعیت از رهبری بود.  

زارعی کوشا یادآور شد: هرگاه در نشست‌های استانداران جناب آقای رئیس جمهور می‌خواست نکته‌ای را متذکر شود بعد از استدلال‌ها می‌فرمود، این خواسته آقا است و این روحیه ولایتمداری ایشان را می‌رساند.  

آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصتی برای دفاع از خود طلب نکرد 

وی با بیان اینکه نکته‌ای که از پیام رهبری در پی وقوع این حادثه دریافت شد حاکی از مظلومیت این شخصیت خدوم بود، گفت:از نکات شخصیتی ایشان این بود که هیچگاه فرصتی را برای دفاع از خود طلب نکرد، باوجودی که بشدت مورد تخریب بیگانگان و دشمنان داخلی و خارجی بود و بارها دستاوردهای این انسان مجاهد نادیده  گرفته می شد، اما هیچگاه جمله ای از خود دفاع نکرد.  

زارعی کوشا یادآورشد: شهید آیت الله رئیسی با ورود به مباحث سیاسی، ذائقه مردم را تلخ نمی کرد و به کارگزاران نیز همواره این تاکید را داشت که خدمت جهادی به مردم را در اولویت قرار دهید.  

استاندار کردستان اضافه کرد: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری بود که کمتر می شد او را در دفترش یافت از سفر کرمکلین که می آمد به جنوب کرمان می رفت تا از نزدیک گرفتاری مردم را حل کند و تصویری که از وی در ذهن مردم باقی ماند عبای خاکی در راه خدمت به مردم محروم بود.  

شهید آیت‌الله رئیسی توجه ویژه ای به مردم کردستان داشت 

وی در ادامه بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به مردم کردستان داشت و همواره به بنده توصیه می‌کرد از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استان استفاده شود.  

زارعی کوشا با بیان اینکه آیت الله رئیسی در طول ۲سال اخیر سه بار به کردستان سفر کرد، گفت: در سفر اخیرشان به استان در همین مکان فرمود، اگر نیاز باشد برای رفع مشکلات کردستان سی بار هم به این استان سفر می کنم و ما در تدارک سفر چهارم ایشان بودیم.  

وی اضافه کرد: وقتی مشکل آب شرب سنندج به عنوان یک مشکل جدی مطرح بود با کمک و تأکیدات آیت الله رئیسی رفع شد، در اول آذرماه سال ۱۴۰۰ به محضرشان رسیدم و خواستم که خودشان برای افتتاح به استان بیایند با اینکه در اوج اغتشاشات بود اما بلافاصله قبول کردند.  

استاندار کردستان با بیان اینکه یک بار دیگر این ضایعه را تسلیت عرض می کنم، گفت: چه عاقبتی بهتر از این که در شب میلاد امام رضا(ع) و در مسیر خدمت به مردم و مسیر ائتلاف بین دولت جمهوری اسلامی و دولت آذربایجان به این درجه رفیع نائل شدند.  

وی اضافه کرد: همراهان ایشان  نیز شخصیت های برجسته ای بودند ازط جمله وزیر امور خارجه وزیری انقلابی و ولایی بود، حجت الاسلام آل هاشم که شخصیتی محبوب، مردمی، متواضع و ساده زیست بود، شهید دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی  جوانی بسیار باانگیزه، پرتلاش بود وسردار موسی نیز یک عارف بود.  

زارعی کوشا اظهار کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد رهروان راه این خادمان و خدمتگزاران نظام و انقلاب باشیم و در خدمت به مردم استان راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه دهیم.  

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha