تسلیت جامعه معلمان، پزشکان و قضات برای شهادت رئیس جمهور

تهران- ایرنا - ملت ایران امروز در سوگ رئیس جمهوری مردمی نشسته‌اند که در همه حوزه‌ها دغدغه عدالت، مردمی بودن و خدمت به آحاد ملت را داشت، در این راستا هر یک از مسئولان به نمایندگی از جامعه هدف خود در پیام‌هایی این رخداد ناگوار را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

همچنین حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه پروازی از سرنشینان این بالگرد بودند.

خبر شهادت رئیس جمهور مردمی موجب تاثر ملت ایران و مقامات کشوری شده است که هر کدام در پیامی تاسف خود از این اتفاق ناگوار را اعلام کردند. پیام های صادر شده از سوی مسئولان حوزه های قضایی، انتظامی، آموزش و پرورش، بهداشت و امور اجتماعی منتشر شده، به شرح زیر است:

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی اظهار کرد: بنده که توفیق همکاری و رفاقت قریب به پنج دهه با رئیس‌جمهور محترم را داشتم، از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وی در عرصه مسئولیت‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌ام.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) و محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت رشید و مقاوم ایران، همکاران محترم در دولت و قوه قضائیه و خانواده‌های محترم معزا تسلیت و تعزیت عرض کرده و از درگاه حضرت باری تعالی علوّ درجات ایشان و سربلندی و عزت ایران اسلامی را مسئلت می‌کنم.

ادامه پیام تسلیت را از اینجا بخوانید.

گره گشایی از کار محرومان و سربلندی ایران عزیز اسلامی زبانزد بود

انسیه خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در پیامی نوشت: بار دیگر ملت ایران در امتحانی سخت، رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر و همراهان مخلص و تلاشگرش را به پیشگاه خداوند تقدیم کرد، رئیس جمهوری که کار مداوم او در هجرت از دیاری به دیار دیگر برای اطاعت امر الهی ، گره گشایی از کار محرومان و سربلندی ایران عزیز اسلامی زبانزد بود و در آخرین مهاجرت‌ مجاهدانه ، جان بر سر عهدش با خداوند و مردم نهاد.

وی خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران از این مصائب و دردهای جانکاه بسیار دیده و هر بار مقاوم‌تر از گذشته چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده و بر انسجام، پایداری و عزم خود برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی افزوده است و این بار نیز چنین خواهد بود.

اینجانب مصیبت بزرگ فقدان خادم الرضا(ع) را به حضرت ولی عصر(عج) رهبر معظم انقلاب(دام عزه) و به مادر عزیز، همسر گرامی و دختران دلبند آن مهاجر الی الله تسلیت عرض می‌کنم و در برابر خانواده‌های بزرگوار همه همراهان رئیس‌جمهور که جان خود را در طبق اخلاص خدمت گذاردند ، ادای احترام و تعزیت دارم. ملت بزرگ ایران ثابت کرده قدر خادمین خود را می‌داند و آنان که سلوک رجایی و بهشتی را در جامعه زنده کردند برای همیشه در دل‌ها و جان‌ها جاودانه خواهند ماند.
 

وزیر بهداشت: شهید رئیسی در خدمت به نظام سلامت جامعه پیشگام بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت و تاکید کرد که شهید دکتر رئیسی در خدمت به نظام سلامت جامعه پیشگام بود.

بهرام عین اللهی اظهار کرد: شهادت در مسیر خدا، برای بزرگ مردی که از مردم برآمد، با شادی و غم آنها زیست، برای پیشرفت و بالندگی شان شب را از روز نشناخت و سرانجام در سخت ترین مناطق این مرز پر گهر، آخرین امانت الهی که جانش بود را در طبق اخلاص نهاد؛ از حریم خورشید خراسان که خدمتِش افتخار او بود، تا کوه‌های بلندِ آذربایجان که پیکرش را در آغوش گرفت؛ تمام خاک ایران همیشه سرفراز، بر مجاهدت‌ های مردی که حالا مفتخر به نام شهید است، شهادت می دهد.

ادامه پیام تسلیت را از اینجا بخوانید.

ملت در سوگ رئیس جمهوری که دغدغه فرهنگ داشت

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب، حضرت آیت الله رئیسی را به عموم مردم تسلیت گفت و اعلام کرد: امروز معلمان و دانش آموزان در سوگ رئیس جمهوری نشسته‌اند که دغدغه فرهنگ داشت و مسائل و موضوعات نظام تعلیم و تربیت کشور را عالمانه و معلمانه پیگیری می‌کرد.

در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: شهادت خادم الرضا علیه السلام؛ حضرت آیت الله رئیسی در ایام متعلق به امام هشتم صلوات الله علیه ایران اسلامی را در سوگ و ماتمی بزرگ فرو برد و ایران اسلامی امروز رئیس جمهوری را از دست داد که در مردمی بودن و مردمداری مانند شهید رجایی در مظلومیت همانند شهید بهشتی و در مجاهدت بسان شهید سلیمانی می درخشید و تا همیشه به عنوان الگویی فراروی دولتمردان و خادمان مردم قرار خواهد داشت. از جمله افتخارات جمهوری اسلامی آن است که روسای جمهوری مانند شهیدان رجایی و رئیسی دارد که جان فدای ملت و جان نثار خدمت به مردم هستند.

ادامه پیام تسلیت را از اینجا بخوانید.

رئیس جمهور مردمی در راه خدمت تا آخرین نفس ایستاد

معلمان بسیجی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در اطلاعیه‌ای اعلام کردند: رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی در راه خدمت و مجاهدت در امور مسلمین و آزادگان جهان تا آخرین نفس ایستاد.

در اطلاعیه سازمان بسیج فرهنگیان آمده است: راجعون رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی در راه خدمت و مجاهدت در امور مسلمین و آزادگان جهان تا آخرین نفس ایستاد و به فیض شهادت که برازنده خدمت گزاران به خلق است نائل آمد.

آیت‌الله رئیسی مردم‌گرایی را در راس امور زندگی و کاری خود قرار داده بود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بی‌شک آیت الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف کرد و ولایت‌مداری، عدالت‌محوری و مردم‌گرایی را در اولویت و راس امور زندگی و کاری خود قرار داد.

علی سلاجقه در پیامی شهادت رییس جمهور دولت سیزدهم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان را در حادثه‌ سقوط بالگرد حامل آنها را تسلیت گفت.

در متن پیام آمده است: "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" ، خادم الرضا رییس جمهور محبوب و مردمی ملت ایران در شب ولادت ثامن الحجج امام رضا(ع) آسمانی شد و مزد سال ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را در این شب عزیز از شمس الشموس امام هشتم شیعیان دریافت کرد.شهادت این بزرگ‌ مرد نظام و انقلاب را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، ملت‌ شریف ایران،خانواده معزی و بیت مکرم ایشان و اعضا هیات دولت تسلیت عرض می کنم.

ادامه پیام تسلیت را از اینجا بخوانید.

دغدغه‌مندی آیت الله رئیسی فراموش نشدنی است

همچنین علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: خبر شهادت حضرت ایت الله دکتر رئیسی و همراهانشان که در حال مجاهدت و خدمت به ملت شریف ایران بوده اند، موجب تالم و تاثر خانواده بزرگ بهزیستی شد. بی تردید خدمات این عزیزان و تلاش های مداوم ایشان در راه اسلام و وطن، پاداشی جز شهادت آن هم در روز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت نمی توانست داشته باشد. دغدغه مندی، بررسی ها و توصیه های رئیس جمهور محترم نسبت به جامعه هدف و مددجویان این سازمان فراموش نشدنی و بی مثال بود و هیچگاه از قلب و ذهن مان پاک نخواهد شد.

ولایتمداری و کار جهادی ویژگی بارز آیت الله رئیسی بود

سید پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ولایتمداری، کار جهادی و خالصانه، شوق خدمت، تواضع و فروتنی و داشتن نگاه انقلابی از ویژگی‌های بارز آن سید عزیز و عالم وارسته بود و در نهایت شهادت در راه خدمت در شب ولادت حضرت رضا(ع)، پاداش نیّات صادقانه و تلاش‌های شبانه‌روزی او برای خدمتگزاری شد.

شهادت در سالروز امام هشتم پاداش خدمتگزاری بود

در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه آمده است: حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر و تأسف شد.

این پیام می‌افزاید: شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه، محضر رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ تسلیت عرض می‌کنم و به یقین نوشیدن شربت وصال و پوشیدن خلعت ذی قیمت شهادت در سالروز امام رئوف بر سفره عنایت و شفاعت امام رضا(ع)، پاداش یک عمر اخلاص، مجاهدت، ولایتمداری و خدمتگزاری بود.

ادامه پیام تسلیت را از اینجا بخوانید.

آیت‌الله رئیسی ثابت کرد که هنوز رجایی‌ها هستند

دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند: شهید مردمی آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی؛ ثابت کردی که هنوز در این سرزمین رجائی‌هایی هستند که یاور مظلومان اند.آری ،کار برای خدا هزینه دارد هزینه ای به قیمت جان و به بهای شهادت...
دشمنان اسلام بدانند دانش آموزان این سرزمین قدمی از آرمان های والای انقلاب عقب نخواهند نشست و یقینا از قطره قطره خون این شهیدان مجاهدینی همچون خودشان بر می خیزند.

آیت الله رئیسی برکات فراوانی به یادگار گذاشت

در متن پیام تسلیت محمد تقی جهانپور رئیس سازمان نظام پرستاری کشور نیز آمده است: با تأسف و اندوه بسیار، شهادت حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری، دکتر امیر عبدالهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه محترم تبریز و استاندار آذربایجان شرقی تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

این ضایعه اسف‌بار مایه تالم همه هم‌وطنان به‌ویژه جامعه پرستاری شد. ریاست محترم جمهور که سابقه خدمات ارزشمند اجرایی و قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته‌اند آثار و برکات فراوانی را در کشور به یادگار گذاشتند. سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و عموم هم‌وطنان، صبر جزیل برای بازماندگان و خانواده محترم آنها و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات را برای شهدا حادثه از خداوند متعال مسئلت دارد.

ایمان و اخلاص ویژگی آیت الله رئیسی بود

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، نیز در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت و نوشت: رحلت ملکوتی بزرگمردِ ایمان، اخلاص و عمل، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و نیز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز در حین انجام وظیفه، ایران اسلامی را در غم و ماتمی عمیق فرو برده است.

وی ادامه داده است: با قلبی آکنده از اندوه، این مصیبت عظیم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و خانواده محترم آن فقیدان سعید تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای روح مطهرشان رحمت واسعه الهی و محشور شدن با ائمه معصومین (علیهم السلام) را خواستارم.

آیت‌الله رئیسی با خلوص کامل نقش آفرینی کرد

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در پیامی نوشت: با نهایت تأسف و تاثر شهادت خادم الرضا، خادم مردم و خادم الرعایا، حضرت حجت الاسلام والمسلمین آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهور، این عالم مجاهد و انقلابی که در تمامی مراحل حساس و خطیر نظام اسلامی با خلوص تمام و اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی و مقام عظما ولایت نقش‌آفرینی کردند را تسلیت عرض می‌کنم، بی شک خداوند متعال، مزد سالها مجاهدت و تلاش ایشان را با نعمات بی کران خود در بهشت رضوان عطاء خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی عطر خدمت متواضعانه به ارمغان می‌آورد

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پیامی، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی کشورمان و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری و همه مردم شهید پرور کشورمان تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: شهیدِ عزیز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی همواره در همه بحران‌ها، در خط مقدم حضور داشت و عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

آیت الله رئیسی خادمانه در راه خدمتگزاری قدم برداشت

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سخنگوی دستگاه قضا نیز در پیامی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش اظهار داشت: عروج روح بلند رئیس جمهور مردمی و خادم‌الرضا آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به پیشگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم. بی‌شک ملت بزرگ ایران با وجود تجربه داغ‌ها و شهادت‌های فراوان آن هم در دوران خدمت و مسئولیت، صبر و بصیرت رویارویی با چنین حوادثی را دارند اما طبعاً این حادثه ناگوار و ناگهانی، همه ما را در غمی بزرگ فرو برده است که امید است در ذیل عنایات حضرت حق و بصیرت و رهبری دلسوزانه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی از این حادثه ناگوار نیز عبور کنیم.

در پیام سخنگوی قوه قضاییه تصریح شده است: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان در دوران مسئولیت خود در جایگاه مقام اول اجرایی کشور، خالصانه و خادمانه به جز در راه خدمتگزاری قدمی برنداشت و در نهایت در روز میلاد امام هشتم به سوی حقتعالی شتافت. خداوند ایشان و همراهان شهیدشان را با سالار شهیدان محشور بفرماید. بی‌شک تمامی مسئولان نظام اسلامی در روزهای پیشرو تمام توان خود را برای اداره امور کشور به کار خواهند گرفت.

ملت ایران چندین دهه خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید را فراموش نخواهند کرد

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با انتشار پیامی، شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان‌شان را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: بی شک، ملت ایران چندین دهه خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید را در قوه قضاییه، قوه مجریه و لباس خادمی امام رضا (ع) همچنین خدمات ارزنده وزیر امور خارجه متعهد، انقلابی و مجاهد حسین امیرعبداللهیان را فراموش نخواهند کرد.

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری استان تهران

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی و جمعی از همراهان ایشان، با صدور پیامی شهادت ایشان و همراهان را تسلیت گفت.

در پیام رئیس کل دادگستری استان تهران آمده است: «شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خدمتگزار صدیق ایران اسلامی و همراهان ایشان که در طول عمر بابرکت خود منشاء خدمات و تحول گسترده و شایانی در بخش‌های مختلف به‌خصوص دستگاه قضا و دولت بودند، عمیقا موجب تاثر گردید. ضایعه دردناک فقدان خادم‌الرضا و رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی را به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، ملت شریف و بازماندگان و اعضای هیات دولت تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آن روح بلند، هم‌نشینی با اولیا و انبیای الهی را مسالت دارم.»

آیت الله رئیسی؛ خادمی خستگی ناپذیر

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پیامی ضایعه دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت عباس مسجدی آرانی آمده است: شهادت خادم خستگی ناپذیر، رئیس جمهور محبوب و مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در محدوده ورزقان آذربایجان شرقی دل ملت بزرگ ایران را به درد آورد. این شهید عزیز در طول سال های عمر پر برکت خویش مجاهدات و خدمات بی‌شماری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران ارائه داشت و در مسئولیت‌های خطیر خود در جایگاه‌های مختلف، بدون احساس خستگی و از عمق جان به مردم خدمت رسانی کرد و منشاء تحولات بسیاری در زمینه سازی خدمت صادقانه و بدون منت به مردم بودند.

ایران در سوگ شهادت مظلومانه خادم الرضا

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، با صدور پیامی شهادت مظلومانه حضرت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران اسلامی و هیات همراه ایشان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبرمعظم انقلاب و ملت شهیدپرور ایران تبریک و تسلیت گفت.

در پیام تسلیت این مرکز آمده است: از دست رفتن سرمایه ها و ذخیره الهی برای مردم ایران داغی است که با هیچ مرهمی التیام نمی‌یابد اما چه چیز جز “شهادت” می‌تواند اجر مردان خدا و یاور مظلومان باشد. چگونه می‌توان انتظار داشت که خادم مخلص امام هشتم شیعیان عروجی به جز شهادت در روز میلاد مولایش داشته باشد.

پیام تسلیت مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

محمدرضا سلطانی مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، اظهار داشت: آن مرد الهی و خادم شایسته و واقعی ملت همه عمر پربرکت خویش را در راه خدمتگزاری به نظام مقدس اسلامی و اعتلای دین و انقلاب سپری کرد و بدون شک شهادت والاترین اجر و پاداش برای سال‌ها مجاهدت خالصانه و تلاش خستگی ناپذیر و جهادی این شهید عالی قدر عرصه مقدس خدمت بود و به یقین نام و یاد نیک این خدمتگزار صدیق و دلسوز نظام اسلامی برای همیشه در خاطر شریف مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

سلطانی افزود: اینجانب به نمایندگی از هیأت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با بیش از ۱۲۰۰ دفتر در سراسر ایران اسلامی، ضمن ابراز تاسف و تالم از این ضایعه تلخ و جانکاه، از درگاه خداوند متعال، رحمت و غفران واسعه برای رئیس جمهور فقید و دیگر شهیدان والامقام این سانحه و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم شریف ایران و خانواده مکرم و بازماندگان این عزیزان از دست رفته را مسألت می‌کنم.

نظام سلامت کشور وام‌دار آیت الله رئیسی است

هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پی شهادت رئیس جمهور پیامی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: ایران اسلامی و ملت شریف و قدرشناس ایران اکنون با قلبی آکنده از اندوه در آستانه بدرقه عالمی مدبر، مدیری توانا، خادمی صادق و مردی از تبار مردم قرار گرفته است. هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، امروز داغدار فقدان همراهی صدیق و پشتیبانی نستوه است که در این مدت اخیر، جانانه و خاضعانه در مسیر بهبود سلامت مردم پایمردی نمود و تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر این مجاهد مغتنم، الگویی بی بدیل برای همه مدیران و تلاشگران رقم زد.

نظام سلامت کشور به دلایل متفاوتی رهین و وام دار آیت الله رئیسی است؛ از حضور سرزده در جلسات مدیریت بیماری کرونا تا تاکید بر ضرورت به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی بهداشتی و درمانی دانشگاه همه بر نگاه متعالی ایشان نسبت به ارتقای خدمات حوزه سلامت گواهی می‌دهد.

پیام تسلیت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور

روابط عمومی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور نیز در پیامی نوشت: خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید.

در این پیام آمده است: شهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان ایشان که در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسیدند را به حضرت بقیه الله العظم (ع)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای و مردم ایران تسلیت می گوید.

آیت الله رئیسی ساده زیستی و مهروزی داشت

همچنین عبدالله مبینی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی مهاجرت هم در پیامی نوشت: تقوای دینی و سیاسی، برخورداری از روحیه جهادی، ساده‌زیستی، دغدغه شبانه‌روزی و تمام‌نشدنی در قبال محرومان و مستضعفان، خدمت خالصانه به مردم، مردم‌داری و مهرورزی، تعهد واقعی و راستین به اصول و ارزش‌های انقلابی و تبعیت از ولایت فقیه ایشان را در زمره کارگزاران برجسته و ممتاز جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون قرار داده بود.

وی افزود: با شهادت آیت‌الله رئیسی نه تنها راهی که ایشان در خدمتگزاری به مردم و کشور و اسلام در این چند سال اخیر و پیش از آن در مسئولیت‌های گذشته‌ای که در نهادهای مختلف داشت متوقف نخواهد شد بلکه توسط مدیران و همکاران بی‌شماری که یار و همراه او بوده‌اند ادامه خواهد یافت.

پیام تسلیت رئیس هیات امنای کمیته امداد در پی عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور محبوب

 آیت‌الله محسن کازرونی رئیس هیات امنای کمیته امداد در پیامی عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور محبوب و مردمی، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

در پیام آیت‌الله محسن کازرونی آمده است: شهادت خادم‌الرضا(ع)، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه دردناک سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و ملت شریف ایران، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

این پیام می افزاید: تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم‌سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قطعاً ماندگار و یادگار خواهد بود. بیش از چهار دهه خدمات آیت‌الله رئیسی به کشور در مسئولیت‌های مهمی نظیر ریاست قوای قضائیه و مجریه، عضویت در هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأییدی بر صلاحیت ایشان است که همواره در مسیر خدمت جلب رضایت خداوند و آرامش ملت را در نظر داشت.

رئیس هیات امنای کمیته امداد تصریح کرد: اینجانب که مراوده ۴۰ ساله با ایشان داشتم و از دوستداران آن شهید بودم. شهادت این شخصیت مردمی، ولایی و محبوب و همراهانش به ویژه عالم جلیل‌القدر شهید آل هاشم را به محضر امام زمان (عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و اعضای مجلس خبرگان رهبری، خانواده محترم و ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و رضوان الهی و حشر با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای این شهیدان مسالت دارم.

پیام تسلیت رئیس سازمان زندان‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور
غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها نیز در پیامی به مناسبت شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و شهدای سانحه هوایی اعلام کرد: عروج ملکوتی رئیس‌جمهور مردمی و محبوب کشورمان، غمی اندوهناک برای میهن اسلامی ایران خواهد بود. مردی که با خداوند عهد صادقانه بست تا عاشقانه به مردمش خدمت کند و تا پای جان هم بر این عهد نشست. این شهید بزرگوار و یار دیرین انقلاب، مسیری پرافتخار را برای کشورمان به امانت گذاشت. 
 

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی شهید جمهور، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha