۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85483611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مفتی اعظم روسیه: خاطره حضور رئیسی در مسجد جامع مسکو ماندگار است
عکس آرشیوی از حضور آیت‌الله رئیسی در مسجد جامع مسکو، دی ماه ۱۴۰۰

مسکو- ایرنا-  رئیس اداره امور دینی مسلمانان و شورای مفتیان روسیه در پیام تسلیتی با اشاره به اینکه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نخستین رئیس‌جمهوری یک کشور خارجی بود که در مسجد جامع مسکو حضور یافت،‌ نوشت:‌ جان باختن غم انگیز رئیس جمهور ایران و همراهانش را تسلیت می گوییم.

به گزارش ایرنا، مفتی راویل عین‌الدین روز دوشنبه در پیامی ضمن تسلیت این واقعه تلخ به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران افزود: نام آیت الله رئیسی به عنوان نخستین رئیس جمهور یک کشور خارجی در تاریخ مسلمانان روسیه ثبت شده است که یک هزار و یکصدمین سالگرد پذیرش رسمی اسلام را با حضور در مسجد جامع مسکو به مسلمانان روسیه تبریک گفت.

مفتی اعظم روسیه: حضور رئیسی در مسجد جامع مسکو ماندگار است

مفتی اعظم روسیه خاطرنشان کرد:‌ آقای حسین امیرعبداللهیان نیز به عنوان وزیر امور خارجه در توسعه بی سابقه روابط بین روسیه و ایران در سال‌های اخیر نقش داشته و از این طریق همدردی و احترام مسلمانان روسیه را جلب کرده است.
در ادامه این پیام آمده است: آنها اثر قابل توجهی در تاریخ کشور ایران از خود به جای گذاشتند و مطمئن هستم که آیندگان آثار آنها را به یاد خواهند آورد و ارج خواهند گذاشت.
عین الدین افزود:‌ گذر از این روزهای سخت و سوگواری،‌ نیازمند انسجام و اتحاد همه ایرانیان و صلابت آنها در برابر بدخواهان این کشور است.

مفتی اعظم روسیه: حضور رئیسی در مسجد جامع مسکو ماندگار است


رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه خاطرنشان کرد: در این ساعات سخت، همبستگی خود را با ایران اعلام می کنیم و با توسل به پروردگار جهانیان - الله سبحان و تعالی - صبر، قدرت معنوی و شهامت برای مردم برادرمان را برای غلبه بر همه آزمایش ها خواستاریم تا آنها در مواجهه با تهدیدات خارجی به پیروزی برسند.
وی با تسلیت مجدد درگذشت شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در سانحه هوایی، خطاب به ملت ایران نوشت:‌دل ما با شما عزادار است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
پیش از این، رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به رهبر معظم انقلاب، شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را در حادثه بالگرد تسلیت گفت. در پیام ولادیمیر پوتین آمده است:‌ من چندین بار فرصت دیدار با سید ابراهیم رئیسی را داشتم و بهترین خاطره از این مرد بزرگ را برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند.
پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پیام تسلیتی با ابراز تأسف از شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همراهان در حادثه بالگرد نوشت:‌ از این شخصیت های برجسته سیاسی همواره به عنوان میهن‌پرستان واقعی جمهوری اسلامی ایران که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند، یاد خواهیم کرد.
شماری از شهروندان مسکو پایتخت روسیه نیز روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و ساعتی پس از انتشار خبر شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی، با اهدای گل به سفارت کشورمان در مسکو با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی  ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ در یکی از برنامه های سفر رسمی خود به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو، به دعوت «راویل عین‌الدین» رئیس شورای مفتیان روسیه در جمع نمازگزاران مسجد جامع مسکو حاضر شد و با آنها دیدار و گفتگو کرده بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha