احیای ۱۰ هزار بنگاه راکد در دولت سیزدهم گام بزرگی در راستای ارتقای بهره‌وری است

تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: بیش از ۱۰هزار بنگاه راکد در دولت سیزدهم احیا شده است که احیا این میزان بنگاه غیرفعال اقدام بزرگی در بخش بهره وری بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "میثم لطیفی" امروز (دوشنبه) در همایش ملی بهره وری ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، نفس برگزاری همایش بهره وری را باعث شادی روح رئیس جمهور شهید دانست و افزود: آیت‌الله رئیسی بر برگزاری این جلسه تاکید داشتند.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان‌کرد: تحقق بهره وری در گام نخست با تغییر نگاه مدیران و در گام بعد با تغییر نگاه مردم و تعمیق فرهنگ بهره وری عملیاتی خواهد شد.
لطیفی گفت: باید روحیه مدیریت جهادی در بین مدیران و کارکنان ارتقا داده شود.


وی، روحیه جهادی را خستگی ناپذیری در مبارزه با دشمنان دانست و افزود: این روحیه ای بود که رئیس جمهور شهید به آن متصف بود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه ما یک رئیس جمهور حماسی را از دست دادیم، خاطرنشان‌کرد: اما باید حماسه خدمت به مردم و توجه به بهره وری تداوم یابد.
لطیفی به افزایش شاخص بهره وری در کشور اشاره کرد و گفت: این ارتقای شاخص ناشی از تدبیر رئیس جمهوری بود.
وی به بهره برداری از پروژه های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: سد "قیزقلعه سی" که رئیس جمهور برای بهره برداری از آن دچار حادثه شد، بیش از ۱۹ سال معطل مانده بود.
رییس سازمان اداری و استخدامی ادامه‌داد: همچنین قرار بود رئیس جمهوری در تبریز یک پروژه ارتقای کیفیت پالایشگاه را در راستای افزایش بهره وری افتتاح کنند که میزان تولید را از سالیانه ۲ میلیون تن فعلی به پنج میلیون تن می رساند.
لطیفی، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار را از دیگر اقدام ها برشمرد و گفت: رئیس جمهور تاکید داشت تا کار مردم تسهیل شود و فقط حمایت، هدایت و نظارت انجام شود.
وی، فعال سازی بخش مسکن را از دیگر اقدامات در دست اجرای دولت دانست و افزود: مردمی سازی امور، بسیار مورد تاکید رئیس جمهور بود.


افزایش دانش‌بنیان‌ها به ۱۰هزار شرکت
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به توجه ویژه دولت سیزدهم به دانش بنیان ها اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در این دولت به ۱۰ هزار شرکت افزایش یافت و رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها تاکید ویژه داشت.
لطیفی ادامه‌داد: اکنون تعداد زیادی از قراردادهای بار اول با دانش بنیان ها داریم که بخش دولتی استفاده می کند.
وی، مهارت افزایی در مدارس را از دیگر اقدام ها دانست و اظهار داشت: بحث توانمندسازی هنرستان ها در دستور کار است.
معاون رئیس جمهوری به مشی رئیس‌جمهور شهید که مشی شهید بهشتی بود اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی طرفدار مظلوم بود و جلسه ای نبود که از مردم مظلوم غزه دفاع نکند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha